MP3 en Cue: hoe files hernoemen o.b.v. de cue *

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03 18:11
Hallo beste mensen,

Ik heb een vraag over MP3 en Cue-File.
En dan niet de verwachte vraag: Hoe split ik 1 grote MP3-File met cue, maar de volgende vraag:

Ik heb een album, van 30 nummers. Deze nummers heten Track 1, Track 2,...., Track 30
In de ID Tag staat ook niet de artiest en titel.
Wel heb ik een cover, maar alles handmatig veranderen is veel werk.
Ook heb ik de CUE-File op Internet gevonden en kan deze dus gebruiken.

Mijn vraag is dus: Kan ik deze 30 losse tracks automatisch laten hernoemen d.m.v. de CUE-File?
Zelf had ik al het idee om eerst van deze 30 tracks 1 nummer te maken en die vervolgens te splitten met de CUE-File, maar er moet toch een makkelijkere oplossing zijn?

P.S. Suggestie's over split-programma's zijn altijd welkom, ik heb nu Direct WAV MP3 Splitter, maar die negeert de ID Tag tijdens het splitten, en ik heb MP Splitter & Joiner, maar die split verkeerd 8)7

Alvast bedankt!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56
Eerst mp3-files mergen en dan weer splitten mbv een cue-file lijkt me een beetje een omweg.
Er zijn zat programma's die mp3's kunnen taggen en renamen.

Ik gebruik zelf Tagscanner (freeware), waarbij je ook albuminfo van freedb.org op kunt vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sassie op 22-02-2006 15:55 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mp3DirectCut om ze te splitsen, erg handig programmaatje!

Verder zou ik niet weten wat je kan gebruiken om te doen wat je wilt...

• Makavelibrox2
Sassie schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:53:
Eerst mp3-files mergen en dan weer splitten mbv een cue-file lijkt me een beetje een omweg.
Er zijn zat programma's die mp3's kunnen taggen en renamen.

Ik gebruik zelf Tagscanner (freeware), waarbij je ook albuminfo van freedb.org op kunt vragen.
Ik gebruik dat programma ook (Superprogramma overigens) en had die freedb.org optie al gevonden.
Maar daarmee kon ik hem niet vinden (Het gaat overigens over het album: Explosive Car Tuning Volume 2), vandaar dat ik de CUE ging zoeken ;)
Edit: Toch wel gevonden, ik zocht op explosive car tuning volume 2, was niet te vinden, ik zoek op explosive car tuning 2 en voila :7
Nu heb ik enkel nog het probleem, dat hun alles zo weergeven:
Artiest: Varia
Titel: partymasters / jumpy

Kan ik dit nog automatisch laten veranderen in:
Artiest: Partymasters
Titel: Jumpy

Of moet ik nu echt handmatig te werk gaan :)

[ Voor 23% gewijzigd door Makavelibrox2 op 22-02-2006 16:04 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er zal vast en zeker een optie zijn in de dat programma om files te renamen mbv de tags. En als dat ook niet werkt dat doe je het toch handmatig, hij zijn maar 30 tracks :>

• Makavelibrox2
Ik heb alle 10 de albums te doen :9

Verwijderd

Makavelibrox2 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:19:
[...]

Ik heb alle 10 de albums te doen :9
elke dag 1, dan ben je op 1 maart wel klaar (heb je zelfs nog een paar vrije dagen) :o

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56
Makavelibrox2 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:57:
[...]

Nu heb ik enkel nog het probleem, dat hun alles zo weergeven:
Artiest: Varia
Titel: partymasters / jumpy

Kan ik dit nog automatisch laten veranderen in:
Artiest: Partymasters
Titel: Jumpy

Of moet ik nu echt handmatig te werk gaan :)
Was dat de enige entry in freedb? Soms heb je meerdere om uit te kiezen.

Anders moet je even met wat omweggetjes proberen dingen te renamen, je kunt immers ook stukken van de tags gebruiken in de filenames en omgekeerd. Gewoon ook veel previewen om te kijken of dat is wat je wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Sassie op 22-02-2006 16:56 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt zelf geen ervaring met het schrijven van scripts in een willekeurige taal? Dit hernoemen is dan namelijk enorm simpel te doen. Misschien een goede reden om even een uurtje te kijken naar WSH of zelfs batch scripting? :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Makavelibrox2
Sassie schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:45:
[...]

Was dat de enige entry in freedb? Soms heb je meerdere om uit te kiezen.

Anders moet je even met wat omweggetjes proberen dingne te renamen, je kunt immers ook stukken van de tags gebruiken in de filenames en omgekeerd.
Ja, was de enige

Je kunt inderdaad stukken gebruiken voor de filename, maar als naam van de titel kun je er niet gessamenlijk mee klooien, aangezien je dit krijgt, als ik ze allemaal selecteer:
<varies/unchanged>

Maargoed, ik zit al op 70%, ben non-stop bezig vanaf mijn eerste post.

Toch blijf ik nieuwsgierig of iemand het antwoord weet op mijn vraag, ook al heb ik er (bijna) niets meer aan :)
F_J_K schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:48:
Je hebt zelf geen ervaring met het schrijven van scripts in een willekeurige taal? Dit hernoemen is dan namelijk enorm simpel te doen. Misschien een goede reden om even een uurtje te kijken naar WSH of zelfs batch scripting? :P
Geen ervaring mee, wat is WSH :Y)

P.S. deze topic-titel is inderdaad stukken beter!

[ Voor 23% gewijzigd door Makavelibrox2 op 22-02-2006 16:53 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WSH = Windows Scripting Host = (VBScript of JavaScript). Maar als je toch al bijna klaar bent is overtypen sneller dan VBScript leren :P

En de titel is hopelijk idd. duidelijker over het hernoemen, scheelt misverstanden.

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 22-02-2006 17:02 . Reden: topen? typen ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1