ADSL stabiliteit afhankelijk van je gehaalde snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49
Ik heb eindelijk ADSL kunnen krijgen op mijn woonadres, nu heb ik de volgende vraag:

Ik heb een Planet ADSL 3000/512 verbinding hiervan haal ik:
1760/512

Kan het kloppen dat omdat ik de volledige download snelheid niet haal mijn verbinding instabieler is --> dat hij af en toe een seconde wegvalt?

BlaBlaBla

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Dat is heel goed mogelijk ja. Als je de maximale snelheid al niet haalt, heb je waarschijnlijk veel storing op lijn, een te lange of een brakke kabel tussen splitter en modem. Dan is het ook heel goed mogelijk dat de verbinding af en toe wegvalt. Vaak genoeg bij klanten gezien.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Strider
Kan er nog iemand dit bevestigen?

BlaBlaBla

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 00:25

Snow_King

Konijn is stoer!

Dat kan ik bevestigen.

Wij hadden bij ons op kantoor een analoge lijn (oud) en een nieuwe ISDN lijn. Op die analoge lijn hadden we vaak uitval e.d. Nu we de ADSL op de ISDN-lijn hebben is dat probleem weg.

Verwijderd

Ja dat klopt. Het is ook logisch omdat je modem is ingetrained op een lagere snelheid. Bij het opkomen probeert ie de maximum snelheid en als dat niet lukt schakelt ie terug naar een snelheid dat ie net wel werkt (en je noise margin net 6 is).
Zo'n verbinding is erg gevoelig voor verstoringen - zoals wanneer iemand in de buurt zijn modem aanzet.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Lange lijn laat hem lager verbinden. Wegvallen kan daarbij komen inderdaad, maar meestal is de oorzaak in je aansluiting. Bij ISDN kan het een oude NT1 zijn (S3 of ouder) of (geldt ook voor analoog) een (ongebruikte)aftakking voor je splitter of verlengkabels (dus splitter + modem niet bij de hoofdaansluiting gezet).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 00:25

Snow_King

Konijn is stoer!

bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:04:
Lange lijn laat hem lager verbinden. Wegvallen kan daarbij komen inderdaad, maar meestal is de oorzaak in je aansluiting. Bij ISDN kan het een oude NT1 zijn (S3 of ouder) of (geldt ook voor analoog) een (ongebruikte)aftakking voor je splitter of verlengkabels (dus splitter + modem niet bij de hoofdaansluiting gezet).
Als de grondkabel rot is kan je er natuurlijk zelf weinig aan veranderen.

• Strider
bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:04:
Mja we hebben getest vanaf het isra punt, dus vanaf het isra punt recht de modem in.

Dus waarschijnlijk woon ik toch te ver weg :/

Alleen het vreemde is, gisteravond haalde ik 1550kbit, de ingestelde snelheid van KPN vanaf het israpunt, waarna ik de kabel vanaf de splitter naar de modem verlengt had naar een lengte van +/- 15meter werd de snelheid 1505kbit, dat zakte na 2 uur naar 1470kbit zonder dat adsl eruit vloog, maar 23.00 viel adsl voor 10 sec uit, ik kreeg geen ip meer etc, waarna hij weer up kwam met een snelheid van 1370kbit?

Vreemd toch?

BlaBlaBla

Pagina: 1