server map standaard in mp3-programma's weergeven

Pagina: 1
Acties:

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb ubuntu geinstalleerd, zit nog met wat problemen.

Hoe krijg ik mijn netwerkmap standaard in mijn xmms te zien.. heb een clarkconnect server met mp3's erop en onder windows kan ik bij winamp gewooon mijn netwerkmappen bereiken..

als ik in xmms door mijn mappen blader kom ik mijn " shared op clarkconnect" map niet tegen, in geen enkel programma trouwens.. heb me suf gezocht maar ik zie niet waar ik dit kan mogelijk maken..

onder windows kun je ze wel standaard bereiken.. ik kan me voorstellen dat ik dit in nautilus kan instellen, show netwerkmappen ofzo..

het duurt ook erg lang om pagina's te openen in firefox, ik denk dat de visuele effecten teveel zijn voor mijn pentium 3 450mhz tablet pc met 192mb ram.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:54
heb je wel een mount gemaakt naar die netwerkdrive?
en is het samba?

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
mm, gnome lijkt me vrij zwaar voor zo'n bakje.

maar je moet ff in de weer met smbclient.
of ff freubelen met je /etc/fstab

Compromises are for the weak

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
mapje aanmaken (bijvoorbeeld /home/user/mp3)
netwerkmap mounten met
code:
1
sudo mount -t smbfs -o username=windowsgebruikersnaam //pad/naar/share mp3

Als hij iets zegt dat smbfs niet geldig is ofzoiets moet je mogelijk nog smbfs installeren met
code:
1
sudo apt-get install smbfs

succes ;)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

je kan met Nautilus ook SMB shares bladeren, daarvoor hoef je niet met smbclient te stoeien. Als ik mij goed herinneren (ik draai inmiddels weer Gentoo op m'n laptop, maar daarvoor had ik Ubuntu), staat er in je startmenu een item Netwerk servers. Als je die opent krijg je alle beschikbare (smb)servers te zien. Daar moet je ClarkConnect server ook bij staan.

Een andere mogelijkheid is om in je adresbalk van Nautilus het volgende te typen:
code:
1
smb://{servernaam/ipadres server}

Hiermee geeft je aan dat je verbinding wil maken met een smb server (net als http voor een webserver staat en ftp voor een file server).

Om je server beschikbaar te maken in de filebrowser van XMMS zul je hem moeten mounten. Daar is wel genoeg info over op het web te vinden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Tha_Butcha schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:56:
mm, gnome lijkt me vrij zwaar voor zo'n bakje.

maar je moet ff in de weer met smbclient.
of ff freubelen met je /etc/fstab
Welke schil raad je mij aan, Het allemaal erg traag inderdaad en gebruik het ding als " ff aan om email en GOT te checken en weer uit" apparaat.. Kan ik makkelijk een andere wm gebruiken?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
mm, blackbox of fluxbox zou ik gebruiken, die zijn redelijk snel. of windowmaker.

Compromises are for the weak

Pagina: 1