Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
De DAC is de Digitaal -> Analoog Converter. En die zit als chip vastgesoldeerd op de print van de speler, die kun je dus niet vervangenThierryziezo schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:27:
Wat is die DAC dan wel? En waarom kan die niet vervangen worden?
@ powerflower: idd. maar met een foto van het interne gedeelte is ie zo aangewezen, moet ie alleen nog iemand vinden die soldeerskills heeft en bij hem in de buurt woont.
oeps. beetje late edit
[ Voor 59% gewijzigd door powerflux op 22-02-2006 17:44 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Alles is relatief. Maar iemand die niet weet wat een DAC *is*, zie ik de DAC iig niet snel vervangenpowerflux schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:37:
nou, als je dat ding gewoon lossoldeert en een vervanger, compatibel of dezelfde, zoekt en die erop soldeert ben je zo klaar..
Iemand die weet wat zo'n DAC kost?
Oh ja, op de speler staat TwinDAC. Wat betekent dit?
[ Voor 23% gewijzigd door Thierryziezo op 22-02-2006 17:56 ]
Dat ie er twee heeftThierryziezo schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:55:
geen probleem dan. mijn buur kan goed met de soldeerbout overweg.
Iemand die weet wat zo'n DAC kost?
Oh ja, op de speler staat TwinDAC. Wat betekent dit?
Nederlands is makkelijker als je denkt
DAC vervangen kost je meer dan een nieuwe speler.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
[ Voor 10% gewijzigd door Thierryziezo op 22-02-2006 18:12 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
En waarom zou een DAC defect gaan? Een loopwerk heeft bewegende onderdelen en zal daarom beduidend meer kans hebben om defect te raken, ook is het "onverwoestbaar".
[ Voor 47% gewijzigd door voodooless op 22-02-2006 19:20 ]
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
da's een hele goede opmerking, ik herinner me nu een oude cd speler die soms net te langzaam draaide/slipte en daardoor een geluid tussen ruis en tikken in produceerde. of een cd die in het zand heeft gelegen en het wonderbaarlijk nog doet - die willen ook wel zo klinken. het kan net zo zijn dat die van jou er maar een heel klein beetje naast loopt, of de laser tov de lens "scheel" is waardoor hij zoveel fout leest dat het ruist.deepspace schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:10:
Een gemiddelde DAC kost ook niet meer dan 2 tot 10 euro hoorZelfs een goede.
En waarom zou een DAC defect gaan? Een loopwerk heeft bewegende onderdelen en zal daarom beduidend meer kans hebben om defect te raken, ook is het "onverwoestbaar".
[ Voor 12% gewijzigd door powerflux op 22-02-2006 19:23 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 22-02-2006 19:22 ]
Edit: w00t
[ Voor 8% gewijzigd door mentalmadnizz op 22-02-2006 23:26 ]
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Gezien de specs denk ik niet dat het de moeite is, ook zeker niet als je niet weet wat het is. Het kan net zo goed heel wat anders zijn.mentalmadnizz schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:25:
De vraag is ook of het vervangen de moeite is? In IEDERE kringloopwinkel krijg je wel een Philips CD604 voor een tientje ofzo. Je ziet ze echt heel veel, en verder zijn het hele degelijke spelertjes.
In exact duizend dagen ookEdit: w00t1000 posts
Een goede CD speler heeft twee DAC's omdat er anders een timingsverschil ontstaat tussen het linker en het rechterkanaal omdat die dan NA elkaar van digitaal naar analoog omgezet gaan worden.deepspace schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:10:
Een gemiddelde DAC kost ook niet meer dan 2 tot 10 euro hoorZelfs een goede. De DAC in deze, een TDA1543 voor zover ik kan zien, kost zo'n 4 euro. Het ding is nu niet echt geweldig te noemen als ik zo naar de specs kijk, al zullen de NOS fans daar misschien anders over denken
Waarom twee? Omdat twee minder fouten maakt dan een: onder het motto: van twee slechte maakt men een goede. Ik vrees dat ik het ook hiermee niet eens kan zijn..
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
We leven echt niet meer in het stenen tijdperk hoorjalumsx schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:23:
Een goede CD speler heeft twee DAC's omdat er anders een timingsverschil ontstaat tussen het linker en het rechterkanaal omdat die dan NA elkaar van digitaal naar analoog omgezet gaan worden.
[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 23-02-2006 16:17 ]
Maak de lens gewoon eens schoon en kijk of er van binnen misschien een kabeltje los zit en donder 'm anders bij het grof vuil.
Groetjes, FaceDown.