Netwerkvraag voor xp

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 17:55
Hallo,

Ik ben redelijk bekend met netwerken, maar toch snap ik iets niet aan windows xp.

Wat ik niet snap is het volgende:

ALGEMENE INFO:
Ik heb een thuisnetwerkje heb 2 pc's draaien met windows xp sp2 UK prof (up2date).
Beide zijn voorzien van de standaard win xp sp2 firewall. Beide krijgen ze van mijn router een ip in dezelfde range. Beide zijn door middel van "network connection wizard" hetzelfde ingesteld. Hetzelfde domain, alleen dan ieder met een identieke naam. Op beide pc's staat "simple file and printsharing" uit (dus alleen usersharing!).Daarnaast zijn de pc's voorzien van redelijk frisse winxp installatie en zijn ze spy en virusvrije.

PROBLEEM:
Na het instellen en beide pc's gereboot te zijn en ik zoek de andere computer d.m.v. ip, dan lukt dat altijd. Maar als ik de andere pc zoek via "entire network" dan vind de ene pc soms de andere in hetzelfde domain en soms helemaal niet. Soms vind de ene pc de andere wel, maar kom ik er niet in, de andere keer weer wel. De rechten op beide pc's staan goed en de share's zijn goed aangemaakt.

VRAAG/VRAGEN:
Hoe voorkom ik deze inconsequente netwerksituatie? Het lijkt wel of het afhankt van hoe het bitje valt :?
Hou kan ik de windows xp sp2 firewall volledig verwijderen van deze pc's. Bedoel dus niet alleen de service op disabled zetten. Dit werkt maar even, totdat windows een update binnenhaalt en de status vrolijk weer naar automatisch verandert (2 firewall's staan dan beide aan en bokken met elkaar). Ik zou deze windows xp firewall namelijk voorgoed het liefst vervangen voor sygate pf.

[ Voor 25% gewijzigd door Drake op 22-02-2006 15:25 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:14

silverstorm

tearing me apart

Vaak lost dit het probleem op. Op alle 2 de pcs:).

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 17:55
Dank je, het lijkt inderdaad hiermee opgelost
Topic mag (wat mij betreft) gedelete worden

[ Voor 209% gewijzigd door Drake op 22-02-2006 23:06 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Verwijderd

Voortaan graag iets meer aandacht besteden aan je topictitel.

Dit topic is gesloten.