MS-word printen en hyperlinks

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beton123
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 23:44
Ik heb al wat antwoorden afgezocht maar ik kan niet vinden wat ik wil bereiken: bij het printen van een MS-word document de hyperlinks in het document laten "expanden" naar plaatjes of webpaginas. Mijn MS-word tekst wordt door een ander programma genereerd. Ik wil graag plaatjes meegenereren maar dat kan dit pakket niet. Wel kunnen er in de gegenereerde tekst hyperlinks voor komen die ik dan graag door MS-Word bij het printen wil laten uitpakken als plaatjes of complete web paginas. Ik wil dus niet na de tekst generatie met bv. insert nog links of plaatjes met de hand hoeven toevoegen. Op zich lijkt me dit "expanden" van hyperlinks redelijk standaard maar heb het niet kunnen vinden in de ms-word help. Ik gebruik Word 2003.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat lijkt me juist niet redelijk standaard, standaard is het dan als echte externe link op te nemen.

Is het pure ASCII als output of iets anders? (RTF of een "echte" .doc)?

Als ASCII kan je er misschien wel het makkelijkst via een scriptje HTML van maken (even img tags omheen zetten. Als echte .doc ontkom je er denk ik niet aan VBA te gaan gebruiken. Maar dat zal je grotendeels zelf moeten schrijven, met wat hulp van de Opneemstand, F1 en natuurlijk ons.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
@F_J_K: Ik denk dat TS bedoelt dat hij met het printen van een worddoc de 'inhoud' van de links wil laten zien. Dus als er in het word-document www.google.com staat dat er dan een image komt met daarin de inhoud van www.google.com. Of als er een link staat naar een ander worddocument dat dan de volledige inhoud van dat document op de plaats van de link komt te staan. Dus niet dat hij van de hyperlink zelf een image wil maken.

Of heb ik het mis?

En mocht dit zo zijn, wat ga je dan doen met links die weer in een gelinkt document zitten?

[ Voor 19% gewijzigd door a3konijn op 22-02-2006 15:21 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Dat denk ik ook, al las ik als URL's vooral URL's van images. Hele webpagina's opnemen is inderdaad bepaald minder makkelijk en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat dat niet gewenst is. Maar Invoegen -> Bestand kan best veel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• beton123
Ik wil inderdaad precies wat a3konijn aangeeft. URL's uitpakken tot volledige webpagina met daaromheen MS-Word tekst. Ik snap dat URL's in die uitgepakte pagina dan weer een probleem kunnen zijn. Op zich maakt het me niet uit of die URLs dan ook weer uitgepakt worden, de pagina's waar ik naar link zijn toch heel simpel en bevatten wat tekst en een plaatje maar geen URLs.

Ik moet "helaas" wel MS-Word gebruiken want de gegenereerde tekst staat vol met macro's... Zou er misschien een MS-Word utility zijn die iets dergelijks kan?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

• beton123
Bedankt, maar deze oplossingen gaan er vanuit dat je macros maakt die eea doen. Ik wil alleen bij printen de URL uitpakken en de web inhoud laten zien zonder het gegenereerde document aan te hoeven passen, want het wordt ieder uur toch weer overschreven.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ja maar je zult toch de inhoud moeten weergeven voordat je print. En dat kan zo. Sla na printen niet op en het wordt niet opgeslagen :P

Alternatief is natuurlijk alle URI's herkennen en buiten Word om die dingen rechtstreeks via een browser printen. Maar dan nog steeds via een script, dit kan ook VBA zijn maar mag natuurlijk dan ook iets anders zijn zoals WSH.

Pagina: 1