Toon posts:

[Outlook XP] Mail komt alleen toe door een manuele actie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende toch wel vervelende probleem:
Normaliter komen mails automatisch binnengerold als outlook openstaat (exchange 2003 omgeving, emails worden 'gepushed'). Bij deze bepaalde gebruiker is dit niet het geval, de mails komen pas aan wanneer ze in outlook een handeling doet. Deze handeling is gewoon een ander mailtje aanklikken, een andere map kiezen, e.d. Wanneer ze dit doet dan komen de mails, die normaal al in de inbox hadden moeten zitten, binnengerold. De Send/recieve knop (F9) werkt natuurlijk ook om de mails binnen te halen.
Er is een mogelijkheid in outlook in de send/recieve settings een tijd in te stellen om mail automatisch te verzenden/ontvangen. Dit is NIET wat ik zoek, mails zouden automatisch binnen moeten komen. Andere gebruikers op dit domein hebben dit probleem niet dus het is geen probleem met de exchange server maar met de outlook lokaal (of windows, maar dat betwijfel ik).

Om dit probleem te verhelpen heb ik onderstaande stappen geprobeerd, en telkens na de stap getest of het probleem verholpen was.
  • Een detect en repair op de office
  • Office suite volledig uninstalled en geherinstaleerd (SP0)
  • SP3 geinstaleerd
  • alle extra patches van office update
  • een ping -t naar de exchange server open laten staan en kijken of de mail dan automatisch binnenkomt
  • op google gezocht met volgende keywords en vele varianten (outlook xp mail does not arrive automaticly, exchange, outlook 2002, mail arrives when changing folders, enz. enz.
  • experts-exchange.com, microsoft.com gezocht
Dit alles zonder resultaat.

Ik heb zelf echt geen idee wat ik nog kan proberen of op wat te zoeken, daarom deze post.
Alvast bedankt voor jullie hulp!