[MCE 2005] Harde schijf gebruik tijdens TV kijken

Pagina: 1
Acties:

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 13:42
Sinds een paar weken ben ik tevreden gebruiker van het MCE2005 besturingssysteem: muziek, films, tv etcetera, alles werkt gewoon heerlijk. Echter is er iets wat me laatst opviel, namelijk dat de harde schijf continu bezig is met lezen en schrijven tijdens het TV kijken. Tevens bleek dat in korte tijd het gebruikte HDD-gedeelte zeer gefragmenteerd was.

Ook blijkt dat onbedoeld tijdens TV alles wordt opgenomen vanaf het moment dat de TV-modus wordt ingeschakeld. Zo kan ik na een half uur kijken gewoon weer helemaal ''terugspoelen'' naar het moment dat ik inschakelde.

Wat doe ik fout of wat moet ik in de instellingen veranderen? Of hoort dit misschien standaard zo? Alvast bedankt voor jullie hulp. :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft dat niet met timeshifting te maken. Dan kun je inderdaad een programma als het ware pauseren, wat op dat moment wordt uitgezonden en een, zeg 10 minuten, later kun je weer verder kijken. Ik zelf heb geen MCE 2005, dus ik weet niet waar dit wordt ingesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 22-02-2006 15:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

ja en als je denkt: "goh, dat programma zou ik wel eens willen opnemen, want dat is wel een erg vet programma" is t al als het ware voor je opgenomen. :)

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
Dit hoort inderdaad standaard zo. Je hoort ook de vertraging als je mce op een zender zet, geluid aan hebt en dan je tv op dezelfde zender zet, dan hoor je alles ongeveer 1 a 2 seconden later. Media center speelt tv van hardeschijf af, nadat het is opgenomen. Dat lijkt dan live.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
Dit is standaard in MCE.
Bij live-tv gaat hij gelijk opnemen om op die manier altijd een buffer van een half uur te houden.
Op die manier kan je dus altijd gelijk terug spoelen mocht je iets missen.

Tijd van werken, tijd van rusten