Een vriend van me wil zijn inmiddels redelijk brakke systeem met:
Sempron 3000+
1GB pc3200
GeForce 6600GT
vervangen door:
Opteron 148 (2.2 GHz)
AsRock Dual-SATA2 (S939)
Dezelfde 1gb
En dezelfde vgakaart.
Maar goed, we zijn dus net langs de plaatselijke (veel te dure) pc-boer geweest, en die zegt dat Opterons slecht zijn in games, en raden hem een 3700+ aan (die daar trouwens 300!!! euro kost). Volgens mij is een Opteron toch echt gewoon een Clawhammer core, en moet het dus geen problemen opleveren. Ook zijn ze over het algemeen goed te overklokken, en dat is ook de bedoeling.. van de hele Opteron serie
Ik kan nergens iets vinden waar staat dat Opterons slecht zijn in games, eerder het tegendeel, maar ik wil het toch zeker weten, omdat de 'miskoop' anders mijn schuld zou zijn
Als mijn TS niet aan een of andere voorwaarde voldoet, smeek ik alle moddereters dit topic niet meteen te sluiten (sluit maar als ik gerustgesteld ben
)\\
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
EDIT: De titel is wat onduidelijk, had beter Prestaties Opteron in Games kunnen zijn
Sempron 3000+
1GB pc3200
GeForce 6600GT
vervangen door:
Opteron 148 (2.2 GHz)
AsRock Dual-SATA2 (S939)
Dezelfde 1gb
En dezelfde vgakaart.
Maar goed, we zijn dus net langs de plaatselijke (veel te dure) pc-boer geweest, en die zegt dat Opterons slecht zijn in games, en raden hem een 3700+ aan (die daar trouwens 300!!! euro kost). Volgens mij is een Opteron toch echt gewoon een Clawhammer core, en moet het dus geen problemen opleveren. Ook zijn ze over het algemeen goed te overklokken, en dat is ook de bedoeling.. van de hele Opteron serie
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
EDIT: De titel is wat onduidelijk, had beter Prestaties Opteron in Games kunnen zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Groever op 22-02-2006 14:51 ]