Toon posts:

Instellingen monitor wijzigen telkens

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik mijn PC aanzet, zijn de instellingen van m'n monitor anders. Helderheid, kleur etc. blijft hetzelfde, maar het beeld staat niet meer recht in m'n monitor. Weet iemand hier een oplossing voor?

Videokaart Riva TNT2/64Pro
Monitor Iiyama Vision Master Pro 450

Voor beide heb ik de laatste drivers.

ThanX!

Verwijderd

Dat hoort zo bij deze monitors, ze moeten eerst opwarmen. Dit heeft dus iedereen met zo'n monitor, ik ook.

Als je je monitor een uur hebt aan staan of zo, dan ff instellen. En als je em dan op een volgende dag weer aanzet ff een half uur wachten (opwarmen), en alles is weer "goed getrokken"

Verwijderd

Probeer dit eens:

Eigenschappen voor Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> Monitor -> Optie "Monitor opnieuw instellen bij onderbreken/doorgaan" uitvinken.

Dat zou moeten werken ;)

• WieckseW
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 12:21

WieckseW

...

Op maandag 22 januari 2001 20:24 schreef AirHead het volgende:
Dat hoort zo bij deze monitors, ze moeten eerst opwarmen. Dit heeft dus iedereen met zo'n monitor, ik ook.

Als je je monitor een uur hebt aan staan of zo, dan ff instellen. En als je em dan op een volgende dag weer aanzet ff een half uur wachten (opwarmen), en alles is weer "goed getrokken"
Beetje onzin vind je zelluf ook niet? M'n beeld heeft hier nog nooit last van gehad. Het zou ff lekker weze als ik iedere keer een half uur moet wachten eer ik ns recht op mn beeld kan kijken...|:(
Luister liever naar Fried_air....

Als je het echt niet meer zit zitten neem je toch gewoon een W...

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 22:52 schreef WieckseW het volgende:

[..]
Beetje onzin vind je zelluf ook niet? M'n beeld heeft hier nog nooit last van gehad. Het zou ff lekker weze als ik iedere keer een half uur moet wachten eer ik ns recht op mn beeld kan kijken...|:(
Luister liever naar Fried_air....
Dat is dus geen onzin, ik heb vaak zat topics gelezen van mensen met een iiyama a901ht en die hadden allen dit "probleem".

Het beeld was als t ware iets groter dan toen je em had ingesteld. Dit trekt dus weer bij als ie op temp. is.

Duh

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ja klopt, mijn monitor heeft ook even wat tijd nodig om goed beeld te geven :)

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 23:13 schreef jnijboer het volgende:
ja klopt, mijn monitor heeft ook even wat tijd nodig om goed beeld te geven :)
Zie je wel wicksaw of hoe je ook heet... |:(
Thnx jnijboer, :)

Verwijderd

Daar word ik nou moe van, iemand die NOG meer newbie is dan ik en gelijk goed begint... :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijn Vision Master 403, staat inbeginsel iets naar links en trekt binnen een paar minuten recht.

Verwijderd

zie onderaan

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 23:06 schreef AirHead het volgende:

[..]

Dat is dus geen onzin, ik heb vaak zat topics gelezen van mensen met een iiyama a901ht en die hadden allen dit "probleem".

Het beeld was als t ware iets groter dan toen je em had ingesteld. Dit trekt dus weer bij als ie op temp. is.

Duh
Mee eens maar dit duurt geen half uur hoor. Heb zelf ook eens zo'n monitor gehad en je ziet het beeld 'naar binnen kruipen'. Binnen ongeveer 20 seconden heb je dan een perfect beeld.

Verwijderd

zie onderaan

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 14:47 schreef blender het volgende:

[..]

Mee eens maar dit duurt geen half uur hoor. Heb zelf ook eens zo'n monitor gehad en je ziet het beeld 'naar binnen kruipen'. Binnen ongeveer 20 seconden heb je dan een perfect beeld.
Ja, dat ie dat doet zie ik altijd 2 sec als ik mijn PC hier boven op start. Maar beneden op mijn normale PC heb ik dus geen last van dat soort dingen. Ik heb hem gewoon 1 keer hoeven in te stellen en sindsdien staat ie altijd goed en zie ik hem ook niet langzaam verschuiven ofzo.
Misschien dat het alleen met Ilyama (of hoe die dingen ook heten) monitoren voorkomt...

Verwijderd

Iedere keer al ik van resolutie verander, of als mijn monitor een tijdje uit staat vergeet hij mijn instellingen weer.

Mijn monitor kan toch niet zomaar stuk zijn, of is er iets in windows wat die instellingen telkens vernaggelt?

P.S. Ik heb een belinea 106030

Verwijderd

Iemand iets zinnigs te zeggen over mijn vraag?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Er is geloof ik zo'n tooltje hiervoor: moet je ff zoeken het is iets met Nokia

* Blauw is zelf te lui
Pagina: 1