Om een oude thuisserver te vervangen ben ik op zoek naar een NAS als fileserver. Deze wil ik in het netwerk hangen (ethernet) om centraal (belangrijke) gegevens op te bewaren. Een simpele webserver aan boord zou ideaal zijn, omdat ik regelmatig bestanden van enkele MB's (te groot om te mailen) online beschikbaar wil stellen. RAID1 (mirror) zou ook een pluspunt zijn, voor het geval een schijf de geest geeft.
Dergelijke producten bestaan vast compleet, maar ik kan er in NL maar weinig over vinden - ook niet in de pricewatch. Ook schijnt het mogelijk te zijn om een externe HDD te koppelen aan een ander productje (van o.a. Linksys), waardoor deze als NAS fungeert. Maar is er dan ook simpel een webserver van te maken?
Wie weet meer of heeft suggesties?
Dergelijke producten bestaan vast compleet, maar ik kan er in NL maar weinig over vinden - ook niet in de pricewatch. Ook schijnt het mogelijk te zijn om een externe HDD te koppelen aan een ander productje (van o.a. Linksys), waardoor deze als NAS fungeert. Maar is er dan ook simpel een webserver van te maken?
Wie weet meer of heeft suggesties?