Op zoek naar goedkope NAS met webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 16:30
Om een oude thuisserver te vervangen ben ik op zoek naar een NAS als fileserver. Deze wil ik in het netwerk hangen (ethernet) om centraal (belangrijke) gegevens op te bewaren. Een simpele webserver aan boord zou ideaal zijn, omdat ik regelmatig bestanden van enkele MB's (te groot om te mailen) online beschikbaar wil stellen. RAID1 (mirror) zou ook een pluspunt zijn, voor het geval een schijf de geest geeft.

Dergelijke producten bestaan vast compleet, maar ik kan er in NL maar weinig over vinden - ook niet in de pricewatch. Ook schijnt het mogelijk te zijn om een externe HDD te koppelen aan een ander productje (van o.a. Linksys), waardoor deze als NAS fungeert. Maar is er dan ook simpel een webserver van te maken?

Wie weet meer of heeft suggesties?

Verwijderd

Yero schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:18:
Om een oude thuisserver te vervangen ben ik op zoek naar een NAS als fileserver. Deze wil ik in het netwerk hangen (ethernet) om centraal (belangrijke) gegevens op te bewaren. Een simpele webserver aan boord zou ideaal zijn, omdat ik regelmatig bestanden van enkele MB's (te groot om te mailen) online beschikbaar wil stellen. RAID1 (mirror) zou ook een pluspunt zijn, voor het geval een schijf de geest geeft.

Dergelijke producten bestaan vast compleet, maar ik kan er in NL maar weinig over vinden - ook niet in de pricewatch. Ook schijnt het mogelijk te zijn om een externe HDD te koppelen aan een ander productje (van o.a. Linksys), waardoor deze als NAS fungeert. Maar is er dan ook simpel een webserver van te maken?

Wie weet meer of heeft suggesties?
De Synology DS-101g+ voldoet aan je eisen en staat ook in de pricewatch.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-04 13:23
Koop de laatste C'T eens even, daar staat een heel artikel erover in , met een stuk of 20!! van die dingen. En ook nog een artikel over koop vs zelfbouw enzo.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-04 20:56
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:29:
Koop de laatste C'T eens even, daar staat een heel artikel erover in , met een stuk of 20!! van die dingen. En ook nog een artikel over koop vs zelfbouw enzo.
Dat waren gewoon usb behuizingen voor op de usb poort ;)

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 16:30
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:21:
[...]
De Synology DS-101g+ voldoet aan je eisen en staat ook in de pricewatch.
Oeh, die ik heb inderdaad over het hoofd gezien. Alleen nog een schijf erbij en je bent klaar. Betaalbaar mooi spul! Als ik het goed begrijp kan de DS-101j hetzelfde, alleen dan met max 10/100 Mbit ethernet en IDE ipv S-ATA.

Bedankt voor de snelle reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Yero op 22-02-2006 14:55 ]

Verwijderd

In dit topic staan er nog een paar.
Pagina: 1