Toon posts:

[html] groeperen tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
Op mijn site staan adres-gegevens die ik naast elkaar wil laten zien, totdat het einde van het scherm is bereikt.
Ik wil dus hetzelfde bereiken als wanneer je een aantal plaatjes naast elkaar plaatst met daartussen een spatie

In een tabel zou dat kunnen, maar die heeft vaste minimale breedte die ik te breed vind.

adres1adres2adres3
adres4adres5adres6

Daarom dacht ik dus aan een <fieldset>, maar deze kunnen niet naast elkaar geplaatst worden; evenals de <div>

Is het mogenlijk om een <fieldset> naast elkaar te gebruiken, zonder deze te plaatsen in een tabel ?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Zet ze in een div en zet die op float:left, dan worden er zoveel naast elkaar gezet als er passen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CSS is your keyword :Y)

Met andere woorden met CSS, zoals Andre eigenlijk ook wil aangeven, kan je van alles doen, waaronder ook div's naast elkaar plaatsen... :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

een <fieldset> is trouwens bedoeld om een groepering aan te brengen binnen of in formulieren :) Niet bepaald wat je zoek dus. Ik zou voor de gewonde DIV gaan zoals André zegt.

Eventueel wrap je dat nog in een container divje die een vaste breedte heeft, zodat er maar 3 naast elkaar komen :)

Stop uploading passwords to Github!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 10:58

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Om dan meteen nog maar even een duwtje te geven in semantisch verantwoorde richting.. aangezien het een overzicht / lijst van adressen is zou je ook kunnen overwegen een ul / ol of misschien zelfs een dl te gebruiken.

Specs | Audioscrobbler

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

André schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:18:
Zet ze in een div en zet die op float:left, dan worden er zoveel naast elkaar gezet als er passen.
Voorbeeldje :) .

DM!

Verwijderd

alleen zou ik dan spans pakken ipv divs en niet met float werken, maar met display: inline-block; (voor fx -moz-inline-box) en een breedte

• Sappie

Sappie

als je dan toch gebruik maakt van inline-block maakt het ook weer niet uit of je een div / span pakt lijkt me :) Bovendien lijkt me het gebruik van een of andere lijst, zoals ik al eerder aangaf, semantisch correcter.

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

daar doet alleen IE weer niet aan mee helaas, maar ben het op zich wel met je eens

• Sappie

Sappie

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:25:
daar doet alleen IE weer niet aan mee helaas, maar ben het op zich wel met je eens
Ahja ik merk het inderdaad.. mooi verwarrend en irritant is dat :)

Specs | Audioscrobbler

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:08:
alleen zou ik dan spans pakken ipv divs en niet met float werken, maar met display: inline-block; (voor fx -moz-inline-box) en een breedte
Waarom, eigenlijk :) ?

(Voorbeeldje :P .)

DM!

• Sappie

Sappie

IE works in mysterious ways.. verbaast mij dus eigenlijk nix :)
je bent wel de man van de voorbeeldjes de laatste tijd :p ik maak ze altijd slechts voor mezelf, maar zeker positief dat je ze allemaal online gooit.

[ Voor 58% gewijzigd door Sappie op 22-02-2006 15:57 ]

Specs | Audioscrobbler

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor adresgegevens zijn het eigenlijk, want pratende over semantiek lijkt < address> misschien nog beter te passen (hangt dus even van je gebruik af) :)

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 22-02-2006 17:11 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:09:
Wat voor adresgegevens zijn het eigenlijk, want pratende over semantiek lijkt < address> misschien nog beter te passen (hangt dus even van je gebruik af) :)
lijkt me sterk, tenzij je keiveel adressen van de auteur(s) van die pagina opsomt ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hence the ...hangt dus even van je gebruik af.... ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:09:
Volgens mij is < address> alleen een ander font voor de gegevens tussen die tag.

Ik gebruik op de site:
  • Naam
  • Adres
  • Postcode
  • Plaats
  • Telefoon
  • Email
  • Bondsnummer
  • Foto
Met < address> zijn de adressen wel makkelijk te vinden in de source :)

André schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:18:
Ik denk trouwens dat een "div" niet echt is wat ik nodig heb.
Wanneer ik een div gebruik om de adres-gegevens groeperen, worden de div's niet allemaal even breed, wat resulteerd in een slordige layout bij >100 adressen; je hebt dan namenlijk geen "kolomen" meer.

Je kan wel een vaste breedte opgeven voor alle div's, maar dan passen er veel minder op het scherm dan wanneer ik het in een tabel heb staan.

Je bent lekker bezig met je voorbeeltjes :D
Pagina: 1