Toon posts:

[XP] Windows drives worden als unformatted gezien*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nforce4 systeem, met 1 SATA schijf, en 1 PATA schijf

Sinds kort heb ik een probleem, ik denk dat het zich voordoet sinds SP2 geïnstalleerd werd.

Windows denkt dat die PATA schijf, en ook eender welke flashkaarten e.d. unformatted zijn. Terwijl partition magic bvb. wel kan zien dat het om een FAT32 schijf gaat, en dat de ubuntu op dezelfde pc die schijf nog steeds perfect kan gebruiken. Nog nooit zoiets tegengekomen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens even met te vertellen welke Windows versie het over gaat (sowieso is SP2 voor Windows 2000 natuurlijk niet de laatste - ik zou eens SP4 proberne ;) ) - zodat ik die in je topic titel kan zetten :)

Verder mis ik in je topic een boel eigen inzet - wat heb je zelf al geprobeerd / gezocht / gedaan om dit probleem aan te pakken? Wat kwam je tegen op je zoektocht? :)

Verwijderd

Topicstarter
excuseer. Windows XP SP2

enja, zelf al geprobeerd, ik weet niet echt wat ik in windows kan doen, het enige dat die vraagt is of ie mag formateren. Verder kan die nog wel de partities zien, en zoals gezegd, kan partition magic dit ook, en ziet deze zelfs dat het om FAT32 gaat, en kan deze error checking doen (wat windows niet kan, omdat deze denkt dat het om RAW formatting gaat).

Daarna heb ik gereboot en opgestart in Ubuntu, waar alles correct ging.

Ik dacht persoonlijk in de richting van rechten op die drives ? of trust?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet ik nog even [XP] in je topictitel. Hoe groot zijn de volumes?

Rechten bestaan niet in het FAT bestandssysteem.

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 22-02-2006 20:28 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
de 3 partities zijn elk een 15-20Gb, maar deze werkten een 2tal weken terug nog. Ik denk dat het vlak na SP2 install is gebeurd... Ik kreeg echter geen errorboodschappen, omdat die partities niet vaak gebruikt worden.