NVidia kaart met DVI-aansluiting, werkt dat in Linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Kan iemand mij vertellen welke linux distro werkt met
een DVI connection op een LCD monitor en een nvidia driver ???

Kan het eigenlijk na 2 dagen nog nergends vinden op het internet.
Misschien dat iemand het zelf toevallig heeft draaien, laat het me svp even
weten in dat geval alstublieft!

Met vriendelijke groet, Angelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Je hebt duidelijk al het een en ander geprobeerd en het werkt niet?

Wat gebeurt er, krijg je domweg geen beeld? Meteen bij het opstarten zodra Linux begint met booten (nadat je in grub/lilo hebt geselecteerd dat je Linux wilt booten dus)? Of pas in grafische modes (X)?

Ik heb namelijk een kaart met DVI uitgangen, maar heb daarop de converters geschroefd naar de ouderwetse VGA-poort (CRT-scherm, dus tja...). Ik wist niet eens dat de driver het verschil zag.

Dus heb je het al geprobeerd en zo ja, vanaf welk punt werkt het dan niet goed (meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog niet geprobeert, ik graag altijd informatie inwinnen voordat ik het installeer maar deze keer wou ik graag deze monitor icm nVidia drivers op linux gebruiken.

Dit kan problemen veroorzaken dacht ik dus laat ik het eerst een opzoeken maar op het internet of op linux site's kan ik nergends vinden of dit compitable is, en zo ja met welke linux distro.

Misschien dat iemand op GoT het weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

:? boot anders even met een live-cd ?
ATI + DVI = no problem, heb geen nvidia, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het problemen geeft. Bedoel, de ondersteuning van nvidia ten opzichte van Ati in Linux is een stuk beter en Ati werkt al prima, dus...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:01:
Heb het nog niet geprobeert, ik graag altijd informatie inwinnen voordat ik het installeer maar deze keer wou ik graag deze monitor icm nVidia drivers op linux gebruiken.

Dit kan problemen veroorzaken dacht ik dus laat ik het eerst een opzoeken maar op het internet of op linux site's kan ik nergends vinden of dit compitable is, en zo ja met welke linux distro.

Misschien dat iemand op GoT het weet :)
Als je niet kan vinden dat het niet compatible is, is het heel goed mogelijk dat het wel compatible is. Niemand heeft er blijkbaar problemen mee ondervonden. Maar, zoals boven al gemeld is, probeer het gewoon eens uit met een live cd.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Met Wilke.

Ik heb een 6800GT met alleen maar DVI uitgangen. Ik heb er een DVI --> VGA converter op geschroefd, nvidia drivers+modules geinstalleerd, en verder niets geks hoeven doen in xorgconfig.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom drie puntjes, nu verplicht je mensen om je topic te gaan lezen om erachter te komen waar t om gaat. Kan die titel aangepast worden, bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nvidia met LCD scherm aangesloten via DVI (dus zonder vga converter), geen enkel probleem. Ik gebruik zelf overigens Ubuntu 5.10 maar dit moet gewoon met elke beetje recente distro werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kubuntu werkt prima op een lcd aangesloten op de DVI van m'n videokaart ism de nvidia drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb Debian etch en sid gedraaid zonder problemen. Had een 6800LE die met DVI aan een Dell 2001FP hing, en heb gewoon nvidia's instructies gevolgd, werkte prima.

Daarna trouwens nog wel het probleem gehad dat als ik een 2e monitor erbij hing, dat die als 1e werdt gezien, en toen klopte de volgorde van de monitoren niet meer (en die 2e monitor kon geen 1600x1200 :) )

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Titel aangepast.

Anyway, dit lijkt me iets waarvan ik me moeilijk kan voorstellen dat het iets uitmaakt eerlijk gezegd, lijkt me dat het gewoon werkt.

Zoals gezegd, ik betwijfel of de driver uberhaupt weet wat voor output-interface je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt idd gewoon, zeker met de nvidia drivers en imho ongeacht welke distro. Mocht je een digitale flat panel hebben dan kun je in je xorg.conf nog
code:
1
 Option "ConnectedMonitor" "string"
meegeven. Zie ook http://download.nvidia.co...78/README/appendix-d.html en natuurlijk de rest van de README aldaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Volgens mij mag het helemaal geen probleem opleveren. Het maakt voor je driver in pricipe niet uit of je d-sub of dvi aansluit. Aansturing gebeurt namelijk op hardware niveau, en niet op software niveau. Het voordeel van DVI is namelijk dat er geen monitor afhankelijke instellingen zijn, afgezien van je resolutie. DVI zou dus eigenlijk altijd makkelijker moeten gaan (als je videokaart je monitor tenminste goed herkent, maar dat is tegenwoordig geen isue meer).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:43

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Niets gedaan om het e.e.a. aan het werk te krijgen. Hier werk ik al bijna een jaar met nvidia 6600GT en DVI -> LCD. Prima beeld en absoluut geen problemen!

Koffie werkt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
2x een philips DVI scherm aangesloten op een Geforce 7800GT gaat prima, geen gekke dingen nodig, werkt gewoon out of the box (bij mij in ieder geval ;) )

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Gentoo, nVidia 6200TC, Samsung SyncMaster 710T, nog nóóit over nagedacht dat het misschien niet zou kunnen werken ... Werkt dus als een trein! Ja, ook met nvidia drivers :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ubuntu, NVidia 6600GT via DVI op een Samsung 730BF aangesloten. Werkt out of the box als een trein.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dan wil wel eens graag weten welke distro's/drivers/kaarten (en of het DVI+DVI is of DVI+D-SUB) jullie gebruiken want ik zit hier ook met precies hetzelfde probleem :(

Ik heb een BenQ FP937S+ TFT via DVI-D aangesloten op een Asus GeForce FX5700 256MB AGP, V9570.
Als ik X probeer te starten met 'nv' gaat alles goed en is er geen vuiltje aan de lucht. Ga ik echter de binary 'nvidia' driver gebruiken, dan krijg ik 99% van de keren dat ik het probeer een 'no signal' van mijn monitor. Nu heb ik een keer een CRT scherm aan de D-SUB aansluiting van de videokaart aangesloten en waarempel bleek dat X.Org plots beeld ging geven via de D-SUB ipv DVI-D waarop het scherm zit aangesloten.

Ik heb allerlei oplossingen geprobeerd zoals ConnectedMonitor en TwinView, maar die hadden allen geen effect. Ook het handmatig adden van modelines hadden geen positief resultaat.

Nu heb ik oa ook op de support fora van nVidia gekeken, en daar kwam ik na veel zoeken dit probleem daar ook tegen. Helaas stond daar geen oplossing, maar een flauwe reply van een nVidia crew "This will be fixed in a future release". Dat topic is helaas al vrij oud. Schijnt ook bekend te zijn onder "Bug 194782" die ik echter nergens kan opzoeken?

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie op 23-02-2006 03:52 ]

C:\>_

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Iets gedetailleerder dan. :)

Videokaart: Asus 6600GT Extreme, 128 MB, een DVI en een Sub-D uitgang
Drivers: nvidia-glx (apt-get install nvidia-glx) Behalve in Xorg.conf de driver te veranderen in 'nvidia' heb ik daar verder geen aanpassingen gedaan aan de driverinstellingen.
Aansluiting: puur DVI, bij zowel de videokaart als de monitor geen converterstekkers

Als dat topic op het NVidia supportforum nog open staat zou je 't eens kunnen kicken..

[ Voor 22% gewijzigd door Bergen op 23-02-2006 05:33 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vinnie schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 03:45:
Dan wil wel eens graag weten welke distro's/drivers/kaarten (en of het DVI+DVI is of DVI+D-SUB) jullie gebruiken want ik zit hier ook met precies hetzelfde probleem :(
Dit klinkt als een probleem dat de nv driver beide poorten standaard cloned, maar de officiele driver dualhead draait en meestal de d-sub als primair pakt. Als het goed is, is er wel een option om je primaire display aan te geven, of, als je toch maar 1 scherm gebruikt, de kaart in clone mode te zetten. (ik weet dat de ati driver dit ingebouwd heeft zitten).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

werkt gewoon op mijn Nvidia GT6800 en mijn ACD 20" via dvi-d.... ubuntu 5.10, 4.10 gewoon werkt...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:01:
Dit klinkt als een probleem dat de nv driver beide poorten standaard cloned, maar de officiele driver dualhead draait en meestal de d-sub als primair pakt. Als het goed is, is er wel een option om je primaire display aan te geven, of, als je toch maar 1 scherm gebruikt, de kaart in clone mode te zetten. (ik weet dat de ati driver dit ingebouwd heeft zitten).
Er is wel de optie "ConnectedMonitor", maar die heeft helaas geen effect. En voor zover ik door de Xorg.0.log's kon aflezen is dat X wel degelijk (hier iig) op DFP gaat werken, alleen in de praktijk dus niet 8)7

De optie om de primary display te forceren zit er niet in, tenminste, dat las ik op de supportfora van nVidia. Die zou dus in 'future release' komen...

Ik heb net in plaats van Gentoo even Kubuntu geinstalleerd. 5.04 Hoary Hedgehog had ik nog liggen. Maar daar krijg ik hier iig hetzelfde gezever. Maar nu ik er aan denk... zou het misschien een X.Org issue zijn icm nvidia binary driver?

Afaik heb ik hier zowel in Gentoo als nu in een testinstall Kubuntu X.Org 6.8.2.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26
Ik heb zo ongeveer elke recente distro thuis wel geprobeert en werkte allemaal ootb, alleen is de Nvidia driver uiteraard een stuk sneller, maar werken doet het zeker.
Specs:
Nvidia 6600GT op een HP L2335 via DVI. Alles op native 1920x1200.

(PS, zelfs Xgl op die reso draait als een speer (8> )

Gewoon spullen

Pagina: 1