DVD brand server

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Wij zitten hier met het volgende probleem waar ik door zoeken in de search en google niet echt uit kom.

Wij moeten hier nogal vaak veel dezelfde dvd's branden. Daarom leek het ons makkelijk om een dvd brand toren aan te schaffen. Nou is het echt zo dat met de torens die ik gezien heb dat ze stand-a-lone zijn. Wij zoeken meer iets van een toren die je kan aansturen via het netwerk. Dat je bijvoorbeeld op elke client met nero tegelijk 4 dvds kan branden. Zijn er torens die dit kunnen?

Een andere mogelijkheid leek ons een server met 4 dvd branders er in. Maar volgens de search gaf dat vaak performance problemen en de enige software waarmee je via het netwerk kan branden is NeroNET en dat draait weer onder windows terwijl we graag linux op die server willen draaien.

Wat is volgens jullie de beste oplossing om veel dvds tegelijk te branden ongeacht op welke client je in het netwerk zit?

Alvast bedankt.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:12
Ik heb even gezocht met vriend Google, het lijkt erop of MF Digital een van de weinigen is die een netwerk-aangesloten dvd-tower levert. Zijn prijzige oplossingen (4-6000 euro) maar er is verder ook weinig software te vinden die via het netwerk een Linux-server 4 dvd's tegelijk kan laten branden. Dit is denk ik de makkelijkste oplossing.

edit:
Heb zelfs een Nederlands bedrijf gevonden die oa Microboards levert, een prijsklasse lager, maar stand-alone's die evt via USB2.0 aangestuurd kunnen worden. SNE Europe Ik weet niet of deze dingen als externe brander door (bijvoorbeeld) Nero ondersteund worden, maar dan zit je wel een stuk goedkoper te kijken. Tis maar net wat je wil, via netwerk of evt gedeelde bronnen op een Windows/Mac

[ Voor 41% gewijzigd door Miglow op 22-02-2006 14:16 ]

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Misschien moeten we dan maar eerst een dvd branden en dan laten dubliceren door zo'n stand-a-lone toren. Want 4-6000e is beetje boven het budget :P

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Misschien is het makkelijk dat je aangeeft wat het budget is, dat zoekt een stuk makkelijker :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet niet wat voor DVD's jullie vaak moeten branden, maar hou er rekening mee dat als je beeldmateriaal moet branden, dat je dan te maken kan krijgen met beveligingen?

Die die tower dan dus weer moet omzeilen, wat die tower waarschijnlijk niet kan... :)

Dus kan je gewoon het beste een PC nemen en daar dan 2 DVD branders in doen of zo...

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Nou het is iid beeldmateriaal alleen dan eigen werk dus geen last van beveiliging :).

Maar 2 branders is weer te weinig, en 4 is voor een pc waarschijnlijk weer te zwaar en daarnaast zit je dan weer vast aan 1 pc.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

eppie schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:14:
Nou het is iid beeldmateriaal alleen dan eigen werk dus geen last van beveiliging :).

Maar 2 branders is weer te weinig, en 4 is voor een pc waarschijnlijk weer te zwaar en daarnaast zit je dan weer vast aan 1 pc.
Tja, het is het een of het ander...

[lolmode]Tussen 4 en 2 zit nog altijd 3...[/lolmode] ;)

Trouwens...
De meeste branders hebben tegenwoordig dingen als burnproof, dus je vernaggelt er niet de schijfjes mee... Zal enkel wat langer duren... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 22-02-2006 14:17 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:12
Ik heb even een rondje voor je gebeld, indien je budget het toelaat: De Rimage 360i kan met een netwerkmodule uitgebreid worden en dan komt ie op +/- 2650 euro. Worden je dvd's voorzien van label en al. Je kan tot 25 dvd's in de qeue zetten en die print ie achter elkaar vol. Ik zal even een linkje voor je opsnorren. Hier leveren ze ze oa

Ik krijg trouwens ook een mooie brochure toegestuurd :) Altijd mooi voor de verzameling.

Rimage 360i

edit:
graag gedaan hoor, ben toch werkloos op het moment :X Als je m toch bestelt, zeg dan maar dat je m via De Bruin Publications heb uit Apeldoorn kent. Heeft die man niet voor niets alles uitgelegd

[ Voor 18% gewijzigd door Miglow op 22-02-2006 16:13 ]

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Dankje voor de moeite! ding ziet er zeker nie verkeerd uit zal het is voorleggen.
Pagina: 1