Toon posts:

Goedkope videokaart met 2 uitgangen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog een NVIDIA GeForce 2, maar ben op zoek naar een videokaart met 2 uitgangen omdat ik een tweede monitor wil aansluiten (ivm Photoshop). Nu heb ik niet veel geld te besteden en ben daarom op zoek naar een goedkope vervanger. Aangezien ik zelf totaal geen verstand heb van die dingen wil ik het jullie vragen:

Wat is een goede, goedkope videokaart met 2 uitgangen? (minstens 128 mb, liefst 256)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Mvg.

Maarten

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je 2x VGA of DVI nodig? En moet het PCIe zijn of AGP?

Voor de rest kan je een hoop hier vinden.

succes :)

edit: waarschijnlijk AGP aangezien je een GeForce 2 heb.

[ Voor 16% gewijzigd door LoeiOrdinair op 22-02-2006 13:00 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
Omg.... een vga kaart met 2 uitgangen... bedoel je analoog en dvi, analoog en s-video, 2DVI, waar zat je zelf aan te denken? Wat is je budget.... wees eens wat duidelijker, de verkoper in mediamarkt gaat je ook niet helpen als je zegt dat je een tv met een stekker zoekt...

Slotje?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sowieso is het 'not-done' om om een slotje te vragen, doe dan een topic-report ;)

TS: Is een 2de PCI-kaartje niet iets? Beetje rondvragen en vast wel iemand die een S3-kaartje heeft liggen, of voor €20 een TNT2/GF2 in PCI uitvoering kopen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Het nut van 256mb bij een videokaart die alleen benut gaat worden voor 2d / photoshop ontgaat me ook een beetje.

Als je dus echt goed met photoshop werkt en je wilt goeie kleur weergave neem dan niet de eerste serie g-force van nvidia (tot gf3 and de latere gf4mx serie) de ramdac's zijn erg brak op die kaarten. Gelukkig is dat nu over met de nieuwere kaarten.
Waar je zult kunnen kijken zijn Matrox G450 kaarten. Zijn best nog te vinden 2ehands en produceren werkelijk een subliem goeie kleurweergave :) . Heb ze zelf nog steeds thuis liggen omdat ik ze gewoon niet weg wil doen. Ga ooit nog eens een project maken voor een Htpc met goeie kwaliteits onderdelen. Verder kan je kijken naar Ati 9200 serie en daarboven. Zijn over het algemeen goeie kaarten die nog wel even door kunnen gaan. Alleen moet je bij deze genoemde kaarten niet verwachten dat je top kwaliteit 3d spelletjes kan spelen.
Verder over de aansluiting op de kaarten. Je zegt dat je dus een extra CRT wilt aansluiten. Dat komt dus automatisch bij normaal thuis gebruik bij VGA uit. Nu hebben de meeste kaarten AGP/PCI/Exp. 2 uitgangen, 1 vga en 1 dvi. Niet getreurd je kan er nog altijd 2crt's op aansluiten. Je hebt een dongle/converter blokje, dat van een Dvi (lcd) naar VGA (crt) aansluiting maakt en zodoende kan je dus een 2e crt monitor aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart zal ook gebruikt worden voor games als NBA Live 06 en FIFA 2006. Vandaar de voorkeur voor 256 mb. Vervolgens ben ik inderdaad van plan om 2 crt's aan te sluiten. 2x VGA moet dus voldoende zijn, maar zoals hierboven wordt vermeld zijn één VGA en één DVI ook prima, met gebruik van een converter . (Op mijn huidige GeForce2 zit echt alleen maar een VGA-uitgang)
Van het budget heb ik geen idee, aangezien ik niet weet in welke orde van grootte ik moet denken. Graag zo goedkoop mogelijk. Hoeft zeker niet het beste op de markt te zijn.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Elke Radeon vanaf de 9200 doet al wat jij wil, en vanaf de 9600 zal het ook nog in spellen wel aardig werken.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:42:
Videokaart zal ook gebruikt worden voor games als NBA Live 06 en FIFA 2006. Vandaar de voorkeur voor 256 mb. Vervolgens ben ik inderdaad van plan om 2 crt's aan te sluiten. 2x VGA moet dus voldoende zijn, maar zoals hierboven wordt vermeld zijn één VGA en één DVI ook prima, met gebruik van een converter . (Op mijn huidige GeForce2 zit echt alleen maar een VGA-uitgang)
Van het budget heb ik geen idee, aangezien ik niet weet in welke orde van grootte ik moet denken. Graag zo goedkoop mogelijk. Hoeft zeker niet het beste op de markt te zijn.
Gast, denk je nou echt dat een dergelijke 'slome' videokaart NUTTIG zijn 256mb kan gebruiken. Ik weet het wel zeker van niet. Jij hebt nog meer dan genoeg aan een 64mb/128mb videokaart.

zoiets als een 6600 256 is crap, bespaar je veel geld, en niks qua snelheid met een 6600 128mb.(niet dat je deze kaart zou moeten kopen, maar als voorbeeld) En néé het geldt niet alleen voor 2d(photoshop) maar ook 3dgames.

Pas vanaf een nvidia6800 kaart of een ati x800 zou ik 256mb in overweging nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 22-02-2006 19:51 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:42:
Laat je plan om dan noodzakelijk 256MB grafisch geheugen te willen maar varen ;) Ten eerste loont dit amper tov 128 MB en al helemaal als je geen high-end kaart hebt (wara je 256 voor nodig hebt kan je toch niet :+), ten tweede zijn kaarten met 256 een stuk duurder :)
en als ik jou was zou ik je portefeuille laten beslissen. Een tweedehands pci-kaartje voldoet nl al aan de eis een tweede scherm aan te kunnen sluiten (moet je natuurlijk wel je Geforce houden ;) )

EN wat gamen, sja je kan ook de games aan de kaart aanpassen in plaats van omgekeerd ;)

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
Om mijn leven te beteren na mijn vorige 'not done' post (terecht) zal ik eens wat moeite voor je doen. Dat je die games wil spelen maar dat je zelf al aangeeft dat het 'zeker niet de beste' hoeft te zijn, in plaats van 'zo goed mogelijk', geeft al aan dat je niet op de hoogste reso's hoeft te spelen, dan kom ik uit op... pricewatch: Asus GeForce 6600 128MB DDR (AGP, DVI), N6600/TD (GeForce 6600, veel waar voor je geld, en het verschil tussen 128mb en 256mb ga je niet merken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

128 of 256 milibit - dat is wel heel weinig :+

Waarschijnlijk bedoel je MegaByte (MB) :z

Los daarvan, waarom wil je zoveel, de toepassingen die jij noemen eisen van een videokaart niet meer dan framebufferfunctionaliteit. Waarschijnlijk ben je met een 2e hands Matrox G450DH voor EUR <15 beter uit :o

Verder zou ik je gewoon aanraden zelf aan je kennis te werken dmv reviews en artikels die ingaan op de technologie - "welke videokaart moet ik kopen?" topics voegen zelden daar iets aan toe...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.