Een kennis vroeg me of het in Windows XP mogelijk is om een specifieke gebruiker de toegang tot een bepaalde applicatie (in dit geval Internet Explorer) te ontzeggen. Ik dacht dat dit geregeld kon worden door een apart gebruikersaccount aan te maken voor die persoon, het eigen account af te schermen met een wachtwoord en dan via de Group Policy Editor het nieuwe gebruikersaccount de toegang tot Internet Explorer te ontzeggen (User Configuration > Administrative Templates > System > "Don't run specified Windows application"). Echter, helaas geldt dit dan voor alle gebruikers en niet voor een specifiek account.
Ik heb inmiddels verschillende programma's gevonden die dit kunnen (ik heb ze niet allemaal geprobeerd), maar ik zou hiervoor liever geen aparte software willen installeren als het ook zonder kan. Kan iemand mij vertellen of en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik heb inmiddels verschillende programma's gevonden die dit kunnen (ik heb ze niet allemaal geprobeerd), maar ik zou hiervoor liever geen aparte software willen installeren als het ook zonder kan. Kan iemand mij vertellen of en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?