[p4 570] Stressed wordt temp 82 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb een P4 570 3,8 Ghz met een Scythe Ninja koelblok met een papst 12 cm fan (zie linkje)

Koelt prima, standaard temperatuur is 43 graden, maar wanneer ik een spel speel bijvoorbeeld, ligt de temperatuur op een gegeven moment op 82 graden! Wanneer ik dat spel stop, loopt de temperatuur binnen 20 seconden weer terug naar rond de 50

Is er iets mis daarbinnen, of kan ik dat verwachten met een 3,8 ?

http://www.yegreate96.nl/pub/scythe2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Ye Greate'96 op 22-02-2006 11:26 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tja het is waarschijnlijk een prescott, en die zijn nogal heet. Ik denk dat je airflow van je papst fan niet genoeg is om alles koel te houden.

Wat zijn de temps als de kast volledig open ligt? En zit er wel genoeg (heel weinig) koelpasta op de heatspreader?

Waarmee lees je de temp uit? Een software progsel of via het BIOS? Het BIOS is over het algemeen het betrouwbaarst.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voel ook eens aan je koelblok of het ook daadwerkelijk warm wordt. Als dit niet het geval is is het contact tussen de CPU en het blok misschien niet optimaal (of wordt de sensor niet goed uitgelezen).

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik schaam me rot, maar ik ben eruit!

Ik heb de boel eens helemaal los gehaald en ik ben toch iets te zuinig geweest met de koelpasta.
Er zat zo weinig op dat ik alle tekst op de cpu nog kon lezen.

Ik heb er nu genoeg opgesmeerd, alles weer in elkaar gezet en heb Generals Zero-hour ff aangezet, ik vs. 7 comps, da's aardig wat cpu load, en de temperatuur komt nu niet boven de 60 graden!! _/-\o_

edit: na 10 minuten spelen, is de temp 63 graden geworden, maar stuk beter dan 82!!

[ Voor 11% gewijzigd door Ye Greate'96 op 22-02-2006 12:10 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b