Toon posts:

wireless uitval probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mannen,

ik woon in een studentenhuis en wij zijn met zn vieren, we hebben een chello netwerk, en een sweex, cheap ass wireless router, wat nu steeds gebeeurde (dit was voordat ik hier kwam wonen) was dat de verbinding steeds weg viel, maar het nerwerk was onbeveiligd, nu heb ik er een WPA passphase key achtig iets op gezet en iedereen een vast ip gegeven. toen werkte het allemaal prima, totdat (naar mijn id doordat iedereen gaat bittorrenten) het weer uitviel. nu heb ik nog wel verbinding met t netwerk, ik kan in explorer de router in en de status staat op connected maar niets doet t. Mijn neef vertelde mij dat dit door de cheap ass router kwam. Maar waarom heb ik daar dan wel verbinding mee. Hij raadde mij aan een linksys routertje te halen a 60 etjes. Nu wil ik dat best doen maar dan wil ik wel zeker weten dat ik t probleem dan echt te pakken heb. Vandaar vraag ik jullie naar uitsluitsel. :Y)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Als je nog wel je router kan benaderen is waarschijnlijk je Chello modem vastgelopen. Die kan bij mij ook niet zoveel hebben (bittorrent connecties).

Verwijderd

Topicstarter
en wat kan ik daar aan doen?

• Polster
  • Nu online
Niet veel. Even stekker eruit trekken en modem rebooten. Daarna Bittorrent configureren dat er niet meer dan 30 connecties gemaakt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Polster schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:10:
Niet veel. Even stekker eruit trekken en modem rebooten. Daarna Bittorrent configureren dat er niet meer dan 30 connecties gemaakt worden.
dus bij alle huisgenoten bittorrent zo cofiggen :P

Verwijderd

Topicstarter
mn huisgenoten geloven je niet, (ik wel) ze willen alsnog een nwe router halen, wat een apen.

het is btw een tiscali 2 mb abbo, ze denken nl dat t daar aan ligt...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 14:11 ]

• Polster
  • Nu online
Je had toch chello? (Zie ts)

Probleem kan natuurlijk in de router zitten maar aangezien je de status pagina kan benaderen zou ik als eerste het probleem bij de modem zoeken. Kan je de status pagina van je modem benaderen?

En als je de modem van de stroom afhaalt en weer aansluit werkt het dan weer?

Trouwens met 4 man op bittorent (azureus die default iets van 80 connecties toestaat) gaat vrijwel geen 1 router en modem trekken.
Bij mijn brakke Tomson modem van Chello ligt de max dus ergens rond de 30 connecties TOTAAL.

Verwijderd

Topicstarter
ja vergiste me, tis een tiscali.. maar hoe kom ik erachter hoeveel connecties ik aan kan?

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
PROBEREN......

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 00:00
Polster schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:19:
..
Bij mijn brakke Tomson modem van Chello ligt de max dus ergens rond de 30 connecties TOTAAL.
Je kan die thomson ruilen bij chello. Beetje raar overigens, want ik heb ook het model met dat 'probleem', maar ik heb weleens 35.000 connecties tegelijk gehad, zonder problermen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Polster
  • Nu online
35.000...hoeveel torrents heb je dan draaien? _/-\o_

Ik heb het over actieve download conencties mbv Azureus.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
In en studentenhuis met zijn allen BitTorrenten ? Au ! Heb nu al medelijden met je verbinding. Je kan er de donder opzeggen dat je modem gewoon niet zoveel connecties aankan. BitTorrent is een socketvreter. Drastisch de Max. Connections in de configs omlaag gooien of een dikkere verbinding aanschaffen is de enige oplossing. Of gewoon iets anders dan BitTorrent als source gebruiken dat niet zo veel sockets vreet.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 00:00
Polster schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:42:
35.000...hoeveel torrents heb je dan draaien? _/-\o_
Ik heb het over actieve download conencties mbv Azureus.
Was op n lanparty.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem (ongeveer) gehad, met een asus router.
die was verre van cheapass, maar bij mij had het niets te maken
met het modem. Het lag ergens tussen de router en het modem in.

Want als ik bij mijn router gewoon opnieuw connecte, dan was mijn
internet verbinding weer terug.

Naar mijn idee had het idd iets te maken met bepaalde download
progjes, bittorrent, limewire, kazaa dat soort dingen. Steeds als
dat werd gedraaid knalde internet er na een tijdje uit,

ben er nooit achter gekomen wat het geweest is.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:48:
Ik heb hetzelfde probleem (ongeveer) gehad, met een asus router.
die was verre van cheapass, maar bij mij had het niets te maken
met het modem. Het lag ergens tussen de router en het modem in.

Want als ik bij mijn router gewoon opnieuw connecte, dan was mijn
internet verbinding weer terug.

Naar mijn idee had het idd iets te maken met bepaalde download
progjes, bittorrent, limewire, kazaa dat soort dingen. Steeds als
dat werd gedraaid knalde internet er na een tijdje uit,

ben er nooit achter gekomen wat het geweest is.
Zelfde euvel, alle voorbeelden die je noemt zijn socketvretende programma's. Ze proberen meer connecties te maken dan je modem/router/verbinding toestaat/aankan. De programma's goed configureren of andere programma's gebruiken is de enige oplossing.

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Problemen met veel connecties worden vaak veroorzaakt door een volgelopen NAT tabel. Iedere keer als je een connectie probeert te maken, kost dit een entry in de NAT tabel van je router. Als een connectie niet goed afgesloten wordt, blijft die entry ook nog een tijdje bezet tot ie timeout. Als je router weinig geheugen heeft kan je tabel vollopen en kunnen er geen connecties meer naar buiten gemaakt worden tot er weer een entry vrij is.

Sweex heeft een aantal cheapass routertjes die op Linux draaien (zie: Routerhacking ), volgens mij zijn dit vrij robuuste routertjes en hebben die weinig last van dit probleem. (Ik heb er eentje en die houdt het heel goed vol met heel veel connecties)

Let er op dat je modem staat te bridgen en niet te NATten, anders houdt je modem ook weer een NAT tabel bij en dit is niet nodig. Bovendien als je modem staat te bridgen, dan heeft ie geen benul van connecties en kan die (in principe) ook niet raar gaan doen als je er te veel hebt. Als jouw router op Linux gebaseerd is, verwacht ik niet dat een duurdere router dit specifieke probleem gaat oplossen. Je kan natuurlijk wel een volwaardige (Linux) server configgen en dan netjes een connection limit afdwingen zodat een agressief geconfigde bittorrent client alleen de verbinding van die gebruiker vertraagt. Dit kan overigens ook met de wat duurdere routers, dus misschien is dit een van de features die je van een eventuele nieuwe router moet eisen.

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Topicstarter
klinkt helder, hoe check ik of mn modem staat te bridgen danwel NATen

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:25:
klinkt helder, hoe check ik of mn modem staat te bridgen danwel NATen
Heel simpel, sluit een pc direct op je modem aan en kijk wat voor ip adres je krijgt als je DHCP gebruikt. Is het een 10.x.x.x, 172.16.x.x of 192.168.x.x adres, dan staat je modem te NATten. Is het een ander adres dan staat ie te bridgen. Als je PC direct op je modem is aangesloten en je surft naar Tweakers.net en je krijgt een registratiepagina van je provider, dan staat je modem ook te bridgen (in dit geval heb je vaak wel een 10.x.x.x adres)

Too many people, making too many problems

Pagina: 1