Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HandHeld] (met TB) Wat is er allemaal tekoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil/ben me gaan oriënteren voor een kleine handheld als vervanging voor een laptop.

Vervanging voor een laptop ? Ja, in zoverre dat ik blij ben waneer ik op SSH in kan loggen met een netwerkverbinding :)

Op dit moment worden deze machientjes steeds geavanceerder en aantrekkelijker, echter komt er in de 2ehands markt ook steeds meer vrij. Leuke Vaio's, nieuwe Psions :) Allemaal prachtig spul, maar niet voor in mijn "broekzak".

De Jornada is een mooi apparaatje, zeker de 720. Hier kan best een LinuxDistro op draaien heb ik wel eens gezien dus dat ik het uitgangspunt. Een Psion zou het ook moeten kunnen, maar bij beide producten loop ik tegen een probleem aan.

Ik heb eigenlijk wel USB nodig en dat is vaak een probleem. Een Jornada heeft alleen een Seriële uitgang maar kan wel met een USB-kabel gesynced worden, de vraag is dan of deze de USB-kabel ook aan kan sturen.

Netwerkverbindingen is redelijk te doen, een J720 heeft een PCMCIA aansluiting als het goed is dus daar valt wel mee weg te komen.

Ik weet alleen zeker dat ik kleine handhelds aan het vergeten ben die misschien wel aantrekkelijk zouden kunnen zijn. De voorkeur is eigenlijk 2ehands omdat je dan nog eens wat kunt vernachelen O-)

Vereisten zijn dus:

- Toestenbord met knoppen, dus geen onscreen ding.
- USB
- Netwerk mogelijkheid

Mag ik hier een 'request' doen voor wat merken en typen die bij jullie naar boven komen borrelen ?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:56:

Vereisten zijn dus:

- Toestenbord met knoppen, dus geen onscreen ding.
- USB
- Netwerk mogelijkheid
Volgens mij zijn alle PDA devices na de Jornada 8xx Handheld PC overgegaan op touchscreen zonder toetsenbord. Pas de laatste tijd begin je weer PDA's met toetsenborden te vinden. Een paar met een lelijk toetsenbord onder het scherm, maar ook mooie gevallen als de HTC Wizard en Universal. Van de Jornada Handheld PC's heeft alleen de 820 USB, anders zul je naar iets moderns moeten overstappen.
En de Jornada 820 was de "laptop sized" CE machine, dus al een stuk groter dan een 720 en om die reden waarschijnlijk niet meer zo interessant.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 22-02-2006 11:19 ]

Signatures zijn voor boomers.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:35
Ik heb zelf thuis een Jornada 680. Op zich wel een geinig ding maar ook erg traag. Nu is de 720 wel iets sneller maar ik denk dat het niet echt op zal schieten.

Met de mijne ben ik eens online geweest met het interne modem. Het laden van de website ging nog wel maar het renderen ging wel zo ontieglijk traaaag. Dit was dan wel onder Windows CE met Internet Explorer.

Laat je verder ook niet te hard verleiden door het toetsenbordje wat er op zit, met 10 vingers typen zit er niet in. Daar is het toetsenbord sowieso te klein voor (we konden er een paar jaar geleden een stuk of 15 krijgen voor 70 euro per stuk en dat hebben we met 15 klasgenoten gedaan, niemand kon er fatsoenlijk op typen)

Je steekt zo'n ding ook niet zomaar in je zak, een tas kan ik je echt wel aanraden. Ik denk persoonlijk dat voor TS een zeer kleine laptop een beter idee is, misschien wel groter en zwaarder maar het verschil in wat en hoe je er mee werkt is toch echt gigantisch. Ik zie de Jornada 680 in mijn geval echt als een hebbeding, ik doe er af en toe wat eenvoudige tekstverwerking op, wat agenda en contactpersonen bijhouden en wat spelletjes spelen onder andere met een gameboy emulator :)

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:33:
Ik zie de Jornada 680 in mijn geval echt als een hebbeding, ik doe er af en toe wat eenvoudige tekstverwerking op, wat agenda en contactpersonen bijhouden en wat spelletjes spelen onder andere met een gameboy emulator :)
Dat is ook mijn idee. Mocht ik wat willen doen dat ik het ook kan doen, en graag een netwerk op met SSH :)

Dan ben ik al blijk :)

Kleine laptop is toch weer teveel en ga ik teveel op zetten.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

de huidige pda's kunnen met pocketputty uitstekend ssh-en, nu nog een fatsoenlijke pda vinden met toetsenbord dus, of een bluetooth toetsenbordje erbij misschien?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GH45T schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:33:
Ik heb zelf thuis een Jornada 680. Op zich wel een geinig ding maar ook erg traag. Nu is de 720 wel iets sneller maar ik denk dat het niet echt op zal schieten.

Met de mijne ben ik eens online geweest met het interne modem. Het laden van de website ging nog wel maar het renderen ging wel zo ontieglijk traaaag. Dit was dan wel onder Windows CE met Internet Explorer.
En IE 3.0 zeker ook nog?

Ik heb hier een HP 620LX (en ook nog een 360LX, maar dat zwart/wit scherm is echt te brak om zonder backlight op te werken). Ik kan er nog best fatsoenlijk op werken, ook het toetsenbord vind ik nog wel bruikbaar.

Maar wat je zegt: traaaag. En jammer genoeg geen intern modem of zoiets, ik heb wel eens een netwerkkaartje aan de praat gekregen, maar met IE 3 is het huidige internet vrijwel onzichtbaar.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1