Toon posts:

kan er echt geen celeron > 366 MHZ op chaintech 6LTM-Mxxxx???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van vele van jullie (en van mijn leverancier) begrepen dat er op een 440LX-chipset gewoon een celeron 366 en hoger kan draaien.

Nu keek ik net op de site van chaintech (ik heb nm een 6LTM) en daar stond dat het maar tot een celeron 333 kan.

Wat moet ik nu doen??? (tips/ervaringen met moederbord)

Is het gewoon altijd mogelijk op een lx-chipset?? of zijn er ook uitzonderingen...

Thanx Pieter

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gewoon de multiplier op 5.5 zetten en alles hoort te werken. op de site staat alleen bij de compatibilty chart dat de Celeron 366-466 "Not Tested" is op de 6LMT. Oftewel Chaintech manier om te zeggen "hij werkt wel maar koopt toch liever een nieuwere Chaintech omdat dat tenminste getest is." En dat over het ondersteunen van de Celeron tot 366 Mhz bij de info van de 6LMT komt omdat de 6LMT zoals ik zei een wat ouder mobo is en Chaintech de info niet update zodat je sneller geneigd bent om de nieuwste mobo van de heren te kopen. (Gewoon slimme marketing!)

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop toch echt dat je gelijk hebt :)

zou ik er toch bijna zijn ingetuimd.

Ik laat eerst testen door mijn leverancier of het werkt (onder zijn risico's) en laat um daarna upgraden.(als het kan)

Pieter