[Exchange] mailen via PDA

Pagina: 1
Acties:

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Goede Morgen,

Ik zit met het volgende probleem:

Bij een klant van me draaid een Windows 2003 SBS Edition met Exchange uiteraard. Via Outlook kan iedereen netjes bij zijn mail etc etc.. the usual dus.

Nu is de vraag als volgt: Hoe is het mogelijk dat ik een PDA (windows 2003) naar zijn mailbox kan laten connecten en downloaden !ZONDER! dat hij het complete mailbox leeg trekt.

Ik ben in de eerste instantie niet opzoek naar een Sync oplossing want ze moeten separaat van elkaar kunnen werken.

----> Zelf ben ik even bezig geweest om een "apparte" mailbox te maken waar een copie naar gestuurd wordt. Maar dit is volgens mij niet de oplossing.

Iemand een idee?

EDIT:

Misschien nog een verstandige aanvullen:

De PDA werkt via UMTS (dus maakt geen gebruik van het interne netwerk)

Ik kan wel een POP account instellen maar dan krijg je dus het probleem dat ie de mailbox leegtrekt

Cheers

[ Voor 17% gewijzigd door Alpha_Mouse op 22-02-2006 10:02 ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met 'zonder dat hij de complete mailbox leegtrekt'? Kan je dit in ActiveSync niet gewoon instellen - het aantal dagen dat je wilt downloaden? :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij weet TS niet van het bestaan van ActiveSync :)

http://www.microsoft.com/...ange/2003/actsyncfaq.mspx

[google=exchange active sync]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Alpha_Mouse
Ok ik ben dus aan het proberen met Active Sync. Echter als ik probeer de Syncen dan krijg ik de volgende foutmelding -> The Security certificate on the server is invalid -> Support code: 0x80072F0D

Natuurlijk heb ik al even gegoogled naar deze Code maar ik kan het antwoord simpel weg niet vinden.

op de PDA is ook het Certificate geinstalleerd

Toch blijft hij deze foutmelding geven....

Ideeen?

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• P_de_B
  • Niet online
Als je zeker weet dat het certificaat goed is kun je de volgende workaround gebruiken: http://www.microsoft.com/...0A67614DF1&displaylang=en

Dit toolte stelt de controle of een certificaat door een trusted party is uitgegeven buiten werken. Je SSL verbinding is echter nog gewoon actief.

• Alpha_Mouse
Certificate werkt wel (exchange web werkt ook gewoon)

Maar waarom werkt dat niet op z'n verrotte PDA is de vraag

• Alpha_Mouse
Ik kom trouwens net tot de ondekking dat het een QTEK9000 is en dat is officieel geen PDA right?

Maakt dat dan nog verschil uit? hehe

• P_de_B
  • Niet online
Nee, dat maakt niet uit.

• Alpha_Mouse
Hoe werkt dat Certchk.exe in vredesnaam? hij zegt dat er geen registerkey aanwezig is?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan er ook voor kiezen om Require SSL op je IIS uit te zetten (maar dat is minder veilig)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Alpha_Mouse
oke het werkt

http://support.microsoft.com/kb/817379/ is de oplossing... echter niet 100% save natuurlijk

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik weet niet of dit mogelijk is met exchange e.d., maar ik heb op mijn HTC Universal (zelfde ding als Qtek 9000) gewoon verbinding met een IMAP server.
Hier staan al mn mailtjes netjes opgeslagen, en ik kan ze bekijken vanuit Outlook, Thunderbird, Webmail, PDA, etc. En alle veranderingen die ik maak gebeuren meteen ook bij de evt andere clients :)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Alpha_Mouse schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:36:
Certificate werkt wel (exchange web werkt ook gewoon)

Maar waarom werkt dat niet op z'n verrotte PDA is de vraag
Heb je toevallig een wildcard certificaat? Die werken namelijk niet op het mobile platform van ms.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 14:17

Beaves

Usque ad Finem

Ik had hetzelfde probleem terwijl we wel een echt SSL certificaat gebruiken van een trusted source. Alleen kende MS Pocket PC 2003 het root certificate niet. Het toevoegen van het certificaat op de PDA was genoeg om alle problemen op te lossen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1