Linksys router op Speedtouch modem/router

Pagina: 1
Acties:

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-04 09:42
Beste Tweakers,

Ik zit bij planet Internet en ik heb van planet een speedtouch Modem/router erbij gekregen. Nu wil ik een wireless router aansluiten op de speedtouch router.De router die erbij zat is de MultiPc Modem/router. Is dit mogelijk, of krijg ik te maken met verschillende problemen. Of heeft iemand hier al ervaring bij, en wil je dat met mij delen,

Alvast bedankt voor het lezen van dit topic,

Richard

[ Voor 7% gewijzigd door WidgetTWW op 22-02-2006 09:27 ]

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:46
Heb thuis dezelfde opstelling. Heb zelfs aan de linksys router nog een hub en een router hangen (ivm met huisgenoten en noodzaak voor voldoende kabels ipv wifi). Zorg er gewoon voor dat je dhcp (als je dat gebruikt) op de modem draait, en op de router uitstaat (of bv een andere range).

Bij mij valt alleen de wi-fi uit als ik grote (nou ja groot, meer dan 2mb of zo) bestanden via wi-fi kopieer. Weet niet of het aan de modem of router ligt maar boeit mij niet zo, dan plug ik wel kabeltje in. Mocht jij dat probleem ook tegenkomen wordt het interessant.

Maar om terug te komen op je vraag: het kan prima!

• WidgetTWW
Okey, bedankt voor je reactie, dan ga ik het vanavond als ik thuis kom gelijk proberen.

• WidgetTWW
Goedenavond,

Hoe is het afgelopen:

Nou volgens de cd op pc1 alles geinstalleerd. Pc1 zat op de speedtouch en Pc2, Pc3 ook. Vervolgens van de speedtouch Nr1 aan de Wan poort gehangen van de Linksys. Hij herkende alles, ook de instellingen van de speedtouch router. vervolgens Pc1 en 3 aan de Linksys gehangen en dat werkt. Vervolgens ook Pc2 in het netwerk gehangen maar aangesloten op de speedtouch poort2 en dat werkt ook. Alles doet het verder, dus het is perfect gegaan. Ik heb geen firmware/software update's gedownload.

Heb je vragen? stel ze gerust.

Richard