Ik heb me redelijk suf gezocht naar de oplossing van mijn probleem en ben er achter dat het 'iets me vlookup' zal zijn, maar hoe en wat is nog een raadsel...
Het probleem is als volgt:
Ik heb twee lijsten met enorme hoeveelheden data. In iedere lijst heeft ieder record een uniek nummer meegekregen (om het matchen te doen). Nu wil ik lijst 2 (antwoorden van een enquete en voorzien van nummer) op dat nummer matchen met lijst 1 (lijst met aanvullende adresgegevens en dergelijke).
Nu ziet lijst 1 er dus zo uit:
1 ADRESGEGEVENSDEELNEMER1
2 ADRESGEGEVENSDEELNEMER2
3 ADRESGEGEVENSDEELNEMER3
...
En lijst 2:
1 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER1
2 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER2
3 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER3
...
En uiteindelijk moet het zo worden:
1 ADRESGEGEVENSDEELNEMER1 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER1
2 ADRESGEGEVENSDEELNEMER2 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER2
3 ADRESGEGEVENSDEELNEMER3 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER3
...
De data van lijst 2 moeten in dezelfde rij gezet worden als de adresgegevens. Het gaat om bijzonder grote hoeveelheden data en kan dit dus niet handmatig gaan doen (plus handmatig werk levert altijd 'slordigheidsfoutjes' op).
Wie weet hoe ik die lijsten kan combineren
Het probleem is als volgt:
Ik heb twee lijsten met enorme hoeveelheden data. In iedere lijst heeft ieder record een uniek nummer meegekregen (om het matchen te doen). Nu wil ik lijst 2 (antwoorden van een enquete en voorzien van nummer) op dat nummer matchen met lijst 1 (lijst met aanvullende adresgegevens en dergelijke).
Nu ziet lijst 1 er dus zo uit:
1 ADRESGEGEVENSDEELNEMER1
2 ADRESGEGEVENSDEELNEMER2
3 ADRESGEGEVENSDEELNEMER3
...
En lijst 2:
1 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER1
2 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER2
3 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER3
...
En uiteindelijk moet het zo worden:
1 ADRESGEGEVENSDEELNEMER1 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER1
2 ADRESGEGEVENSDEELNEMER2 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER2
3 ADRESGEGEVENSDEELNEMER3 ENQUETEGEGEVENSDEELNEMER3
...
De data van lijst 2 moeten in dezelfde rij gezet worden als de adresgegevens. Het gaat om bijzonder grote hoeveelheden data en kan dit dus niet handmatig gaan doen (plus handmatig werk levert altijd 'slordigheidsfoutjes' op).
Wie weet hoe ik die lijsten kan combineren
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative