Ik heb mijn eigen webserver (apache2) draaien op Debian Sarge. Proftpd gebruik ik als ftp-server icm met mysql om gebruikers aan te maken. Op mijn server draaien nu ook wat websites van anderen. Ik wil nu dat die mensen via ftp bij hun webruimte kunnen komen. Proftpd draait nu nog als gebruiker ftpuser en groep ftpgroup, maar als mensen dan iets op hun website plaatsen, kan het niet door de webserver worden gelezen of de rechten moeten helemaal open worden gezet.
Is het een veiligheidsrisico als ik www-data gebruik als user en group voor proftpd, zodat alle gebruikers die ik via proftpd-mysql aanmaak onder die user/group hun bestanden op de server plaatsen? Of zijn hier misschien nog andere slimme oplossingen voor?
Is het een veiligheidsrisico als ik www-data gebruik als user en group voor proftpd, zodat alle gebruikers die ik via proftpd-mysql aanmaak onder die user/group hun bestanden op de server plaatsen? Of zijn hier misschien nog andere slimme oplossingen voor?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 09:15 . Reden: Vraag toegevoegd ]