Toon posts:

[XP] Wil niet opstarten..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mn pc heeft sinds kort het probleem, dat wanneer ik opstart hij blijft hangen bij het windows xp logo, met dat blauwe balkje dat maar blifjt bewegen maar dan gebeurt er gewoon niks, geen hdd-activiteit, maar het blakje blijft wel bewegen.. heeft iemand een idee?

(Oh ja ik heb Windows XP MCE)

Banzaidragon

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Banzaidragon,

Wat ik mis in je topicstart is jouw eigen inzet - wat heb jij zelf zoal al geprobeerd om je vraag te beantwoorden? Waar heb je al eens opgezocht, en wat kwam je tegen met die gevonden oplossingen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb al geprobeerd windows te repareren met de installatie cd, maar als ik de windows setup wil opstarten, gaat deze eerst een aantal bestanden laden en daarna wordt het scherm zwart en knippert er alleen een "_" linksbovenin, dan geberut er ook niks meer. Ik heb verder nog niks geprobeerd, want ik kon nog niets anders bedenken. Daarom vroeg ik hier ook om hulp :)

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

In jouw situatie zal de search-functie een geschenk uit de hemel zijn.
Er zijn al tig gebruikers geweest die hiermee hebben gezeten.

Dus gebruik die functie en je zult veel sneller aan je antwoord komen dan een nieuwe topic te openen.

Om toch helpzaam te zijn:
- Heb je m al in veilige modus opgestart
- Wat heb je tijdens de laatste werkende sessie aan drivers, software geinstalleerd?
- Heb je nieuwe hardware aangesloten?
- Al geprobeerd om hem op te starten met zo weinig mogelijk pci kaarten, hardeschijven, geheugen etc.

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de search functie had ik al gebruikt, maar daar kon ik niet echt iets mee vinden. Anyway, de computer start nu wel weer op. (Ik heb geen idee waarom nu wel opeens..) Alleen detecteert mn computer de dvd/cd drives niet meer. Bij het booten worden de secondary master en slave ook niet meer gevonden. Kan iemand daar misschien bij helpen? O-)

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:08:
Ja, de search functie had ik al gebruikt, maar daar kon ik niet echt iets mee vinden. Anyway, de computer start nu wel weer op. (Ik heb geen idee waarom nu wel opeens..) Alleen detecteert mn computer de dvd/cd drives niet meer. Bij het booten worden de secondary master en slave ook niet meer gevonden. Kan iemand daar misschien bij helpen? O-)
Dan vul je niet de juiste woorden in, want je kunt mij echt niet wijsmaken dat er nog NOOIT iemand met windows XP opstartproblemen heeft gehad. ;)

Maar zijn je secondary drives ook niet te zien in je bios? Zitten de kabels goed aangedrukt? Staan de jumpers hiervan wel goed?

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb dat van die dvdspelers ook al opgelost, inderdaad even de kabels goed aangedrukt en toen detecteerde de bios ze ook meteen weer. Thx guys

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:47:
Ja, ik heb dat van die dvdspelers ook al opgelost, inderdaad even de kabels goed aangedrukt en toen detecteerde de bios ze ook meteen weer. Thx guys
Dus er was niet echt iets aan de hand? Nice, opgelost! :D

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas, na een nieuwe install van xp sp2 (Geen mce dit keer :D) nog steeds opstartproblemen, het beeld blijft heel lang hangen op het windows xp logo, met dat blauwe laadbalkje. Na ongeveer 60 seconden gaat het wel weer weg, maar vroeger had ik dit nooit.. hoe kan dit?

Edit: Ik heb bootvis geprobeert, maar dat heeft niet geholpen.. ik zal hier even een screen posten.

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/8439/bootvis7mp.th.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 20:20 . Reden: bootvis geprobeerd :) ]

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:42:
Ik heb helaas, na een nieuwe install van xp sp2 (Geen mce dit keer :D) nog steeds opstartproblemen, het beeld blijft heel lang hangen op het windows xp logo, met dat blauwe laadbalkje. Na ongeveer 60 seconden gaat het wel weer weg, maar vroeger had ik dit nooit.. hoe kan dit?

Edit: Ik heb bootvis geprobeert, maar dat heeft niet geholpen.. ik zal hier even een screen posten.

[afbeelding]
Ik ken het programma verder niet, maar hij heeft 200 secondes nodig voor alleen de drivers en register. Daarin zal je probleem zitten.

Heb je je gehele windows opnieuw geinstalleerd, of alleen SP2 opnieuw?

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alles en voor de install ook nog die schijf geformat.

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:40:
Nee, alles en voor de install ook nog die schijf geformat.
En dit lang hangen deed ie al net na een verse installatie, of pas na het installeren van een aantal stukken software?

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zelfs voordat de installatie was afgelopen, zeg maar voor de plek waar je een username moet uitkiezen e.d. start ie al traag op.. Ik denk dat er iets in de bios zit ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:08:
Nee, zelfs voordat de installatie was afgelopen, zeg maar voor de plek waar je een username moet uitkiezen e.d. start ie al traag op.. Ik denk dat er iets in de bios zit ofzo.
Ik geloof niet dat het iets met de bios te maken heeft, maargoed.........update je bios dan eens!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:08:
Lijkt me ook, er is al iets mis voordat je ook maar er aan de slag kunt gaan. Dus dat wil zeggen BIOS of hardware.

www.gijsbesselink.com

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-03 20:11
Lijkt mij een harddrive probleem. Misschien wel wat badblocks o.i.d.. Als ik jou was zou ik de schijf eens testen.

Verwijderd

Lijkt mij een harddrive probleem. Misschien wel wat badblocks o.i.d.. Als ik jou was zou ik de schijf eens testen.
Test ook eens je intern geheugen. met bv memtest.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe test je je harde schijf dan?

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Goed schudden langs je oren. En als je iets hoort rattelen, dan is ie kapoet. ;)

Nee, even serieus. In de search zal je wel een oplossing hiervoor vinden en ander in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers

www.gijsbesselink.com

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-03 20:11
Op de site van de leverancier kun je vaak (dos)tooltjes vinden waarmee je de schijf kunt controleren.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 12:34
Je harde schijf zal inderdaad dood aan het gaan zijn. Windows installeren ging dat op normale snelheid of ging dit ook heel traag? Heb het ook gehad namelijk en toen startte die dus ook gigantisch traag op en windows liep zo traag als dikke stront ---> HD naar de klote.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Windows zelf loopt wel goed hoor. Alleen tijdens het opstarten gebeurt gewoon helemaal niks.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 16:27
heb je een (foute) netwerkverbinding geconfigureerd die hij probeert te openen/benaderen maar niet kan vinden ?

One cookie a day keeps the doctor away !

Verwijderd

Trek eens alle USB apparaten (als je die aangesloten hebt) los, en probeer het dan nog eens. Ik heb nogal eens meegemaakt dat USB apparaten teveel stroom van het moederbord vragen, waardoor Windows niet lekker doorstart. Als dit het geval is, is een USB hubje mét losse adapter de oplossing ;)
Pagina: 1