Toon posts:

Digitale Camera of WebCam

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden,

Ik heb hier de volgende opdracht gekregen.

Het vastleggen van beeldmateriaal vanop een afstand van 25 meter.van elk bewegend ding :-)
Een programmaatje heb ik, die maakt vanals er beweging is een foto en zet die op de HD.

Er moet dus vanaop een afstand van 25 meter duidelijke fotos gemaakt worden, en die moeten dan op HD gezet worden.

Ik zoek dus een zeer goede webcam die duidelijk fotos kan maken vanop 25 meter.
of
ik zoek een Digitale camera die gebruikt kan worden als webcam, en die dus aansluitbaar is op een laptop. ( ik denk dat dit de beste optie is omdat je met een camera veel duidelijker beeld hebt, en alsook sterk kunt inzoomen )

Wie kan er mij hierover meer vertellen ?

Ik heb budget tot 1000 Euro

Vriendelijke groeten
Kurt

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
tsja, normaal werkt een digicam niet in de zin van een webcam dat je hem bijv tijdens MSN kan gebruiken.

Maar je kunt er wel gewoon mee capturen natuurlijk.

1000 euro is een fors budget, je hebt voor 400 euro tegenwoordig ook al een DV cam.

Belangrijkt lijkt me de resolutie wanneer je in gaat zoomen maar doe je dat werkelijk?

En wat moet er gefilmd worden, binnenshuis zonder licht?

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Het is buitenshuis, en er moet van elk bewegend beeld een foto getrokken worden vanop een afstand van 25 meter , en die moet goede kwaliteit zijn, zodanig dat alle opschriften op iets dergelijks kunnen gelezen worden.

Vriendelijke groeten
Kurt

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
ook 's nachts?

en hoe groot moet het detail zijn op 25 meter?

Verwijderd

Topicstarter
neen, enkel overdag.

detail ...

laat me zeggen, als er een auto op 25 meter afstand staat, dan moet de tekst op die wagen leesbar zijn

Vriendelijke groeten
Kurt

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:34
Ten eerste hoef je niet onder elke post je groeten te zetten ;)

Ik denk dat een webcam sowieso afvalt, het detail is daar niet goed genoeg voor.

Je hebt eigenlijk 3 serieuze opties.
- Digitale fotocamera
- Digitale videocamera
- Fatsoenlijke beveiligingscamera.

Voornamelijk de laatste zou ik serieus overwegen maar ik weet niet wat het zou gaan kosten. Moderne beveiligingscamera's kunnen soms wel op 50 meter de tekst op een pakje sigaretten laten zien.

De digitale videocamera zou ik overwegen als het beeld vloeiend moet lopen maar de beveiligingscamera te duur is.

En als laatste de digitale fotocamera, maakt erg mooi beeld maar je zult nooit een mooi vloeiend filmpje krijgen met veel details.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb een Canon S1 die als webcam dienst kan doen (gewoon met USB aansluiten op PC). Hj kan ook zelf eens in de zoveel tijd een foto maken (maar volgens mij niet op bewegingsdetectie; heb de functie nooit geprobeerd). Er is overigens ook al een opvolger (S2).
Voordeel van dat ding: 10x zoomen (ook in webcam mode). Zodra je gaat zoomen verklein je wel het blikveld natuurlijk.
Je moet dan wel een adapter erbij kopen anders gaat'ie na een paar minuten op standby.

Je hebt ook nog van die webcams met WIFI en die zijn ook van redelijke kwaliteit. Kan je misschien wat dichterbij komen.

Heb je al op http://www.webcam.nl/ gekeken? Volgens mij moet daar wel iets tussen staan.. Ze zijn wel een beetje aan de prijs, helaas.

[ Voor 40% gewijzigd door MrSleeves op 22-02-2006 09:46 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Topicstarter
alles moet gebeuren vanuit een wagen.

de wagen word voorzien van x aantal batterijen die de stroom moet voorzien voor de laptop en de camera voor 8 uur.

Het eenigste wat moet gebeuren is een foto trekken van elk bewegend beeld ( software is aanwezig op het Internet ) en die locaal op de HD saven voor later nazicht.

Er moeten geen filmpjes gemaakt worden, enkel foto's van redelijk goeie kwaliteit.
de S1 of S2 lijkt mij hier een goeie optie

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Als je een S1 of S2 aan een PC hangt, is de resolutie max. 640x480, omdat hij dan als camera werkt. Beeld is wel van goede kwaliteit, maar de resolutie niet denderend.
Er zit bij de S1 (S2 dus ook lijkt me) ook een programma waarmee je ook echt foto's kan maken (en kan zoomen enzo). Misschien dat daar dan ook motion detection inzit ofzo.

Verwijderd

Wat dacht je van IP-camera's, deze zijn er ook wel met sensoren. Prijzen weet ik zo niet, maar daar kun je via het internet wel aankomen.

Verwijderd

Topicstarter
http://bewaking.webcam.nl/ is dus geen optie

Probleem is dat de wagen ergens staat waar geen Wlan of Lan connectie is.

dus terug bij het begin ... een goeie camera met zoom die werkt als een Webcam

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 07:34:
foto maakt van elk bewegend ding een programmaatje heb ik, die maakt vanals er beweging is een foto en zet die op de HD.
welk programmaatje??

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:34:
http://bewaking.webcam.nl/ is dus geen optie

Probleem is dat de wagen ergens staat waar geen Wlan of Lan connectie is.

dus terug bij het begin ... een goeie camera met zoom die werkt als een Webcam
Je hebt toch een laptop? Dan heb je toch ook een LAN (aangenomen dat de laptop een netwerkaansluiting heeft en je ergens een switch/hub vandaan haalt)?

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma ...

kijk eens in google en typ in " wecam security " programma's genoeg :-)

het gaat hier om een wagen voorzien van x aantal batterijen, laptop en camera.
geen Wlan of LAN aanwezig.

genomen fotos van bewegende items worden op de laptop opgeslaan en savonds bekenen.

Hub/switch/AP/UTP is niet aanwezig

• Barrycade
  • Laatst online: 23:20

Barrycade

Through the...

Als het dus om rijdende auto's gaat heb je een camera nodig met een snelle sluitertijd nodig.

Dus alles wat op webcams etc lijkt vallen als snel af. Ook lijkt het me niet dat die bewakingssoftware voor op een laptop snelgenoeg een camera kan aansturen.

Misschien moet je het ander benaderen. Soort van flitscamera-achtig systeem. Dus een oog die bij beweging (langsrijdende auto) de DSLR (digitale spiegel reflex camera) een foto laat nemen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:22:
het gaat hier om een wagen voorzien van x aantal batterijen, laptop en camera.
geen Wlan of LAN aanwezig.
Hoe oud is die laptop? En dan nog: een netwerkkaartje kost 25 euro ofzo.
Hub/switch/AP/UTP is niet aanwezig
Een switch hoeft natuurlijk niet veel te kosten (net zoveel als een netwerkkaartje ofzo).
littlejoannes schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:30:
Als het dus om rijdende auto's gaat heb je een camera nodig met een snelle sluitertijd nodig.
Lijkt me niet, want anders heb je niets aan "motion-detection".

[ Voor 25% gewijzigd door MrSleeves op 22-02-2006 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is niet oud, het is een Dell D610 , dus recent genoeg.

Probleem is echter dat de auto niet voor de deur staat, auto staat ergens op een verlaten weg :-)

een AP die 10Km kan overbruggen heb ik niet, en een UTP kabel van 10Km lijkt me ook wat overdreven :-)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens mij snap je me niet.
Camera (op LAN), laptop en switch in auto. Die 3 vormen een LAN. De camera kan je dan vanaf de laptop benaderen. Er staat dat het over het internet kan, maar dat moet niet; het kan ook lokaal (in de auto dus).

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

je snap het niet helemaal geloof ik, een IP camera kun je ook gewoon direct met een netwerk kabel aansluiten op je laptop. Is gewoon net zoals je een USB camera aansluit op je usb port alleen heb je met een ip camera dus ook de optie om hem aan een compleet netwerk te hangen.

Geef ook eens een duidelijke beschrijving van wat nu precies de bedoeling is. |
Moet de camera automatich inzoomen? Hoe groot gebied wil je vast leggen op de foto? (op die 25 meter afstand?) Hoe wil je het bewegings registratie gaan afhandelen. (welke software of hardware)
Wat wil je uiteindelijk met de verkregen foto's (misschien kan wat je wil wel op een veel makelijkere manier)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Tweak-Freak schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:16:
je snap het niet helemaal geloof ik, een IP camera kun je ook gewoon direct met een netwerk kabel aansluiten op je laptop.
Het kan natuurlijk ook direct.. (ik denk te moeilijk ofzo.. 8)7 ; nouja, voor het geval je twee laptops wil aansluiten, of toch wifi wil.. ofzo O-) )

Verwijderd

Topicstarter
effe gebeld naar sony, en de beste oplossing zou de SONY DCR-HC32 moeten zijn, omdat die ook USB streaming heeft

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:24:
effe gebeld naar sony, en de beste oplossing zou de SONY DCR-HC32 moeten zijn, omdat die ook USB streaming heeft
Persoonlijk vind ik dit dus onzin.

Een laptop met UTP aansluiting icm een PTZ ip camera en een cross kabeltje is voldoende.
Software heb je al zeg je...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
kwaliteit moet goed zijn ook

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:24:
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met streaming van sony via USB, met mijn DCR lijkt alleen het sony programma zelf via de USB kunnen streamen. De kwaliteit is slecht en wil ik capturen met andere programma's, dan moet ik firewire gebruiken (wat overigens wel prima werkt).

Misschien een idee om een relatief goedkope webcam als bewegingssensor te laten functioneren en indien er beweging is een digicam gebruiken voor het maken van een hoge kwaliteits foto?

Je zei dat je buiten wilde opnemen. Buiten overdag zie je wolken en bomen bewegen, gaat dit je systeem niet in de war schoppen?

[ Voor 28% gewijzigd door JasperE op 22-02-2006 14:25 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Apart om te zien soms dat mensen ondanks alle raad eigenwijs toch hun eigen plan trekken (nofi) :>
Je ziet hier een duidelijke oplossing met een laptop, IP cam, en een netwerkkabeltje, en jij gaat voor een, kwalitatief mindere, cam van Sony. Die qua prijs/kwaliteit verhouding voor jouw project veels te duur is.

Dit is overigens tekenend voor meerdere GoTters... :'(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg niet dat de keuze al gemaakt is.

Ik kan mij gewoon geen goeie IP cam bedenken die kwalitatief beter zou zijn dan een Digitale camera.

Heb je soms een site, merk, produkt nummer of iets dergelijks, zadanig dat ik dit kan checken.

Kurt

Verwijderd

Topicstarter
okay,

en dit ?

http://www.webcamcenter.nl/ --> indoor cams : AXIS 210

en dit eventueel aansluiten op de lan van de laptop met een crossover ?

Verwijderd

Topicstarter
is bovenstaande keus beter ?

• ralpje
  • Laatst online: 17:16

ralpje

Deugpopje

Ik weet het typenummer enzo niet meer, maar ik weet dat er Panasonic IP-cams zijn die speciaal voor dit doel zijn. Spatwaterdicht (en dus buiten te gebruiken) en zowel via internet als LAN te benaderen. Je kan de video output streaming bekijken via de build-in webserver, of de meegeleverde software gebruiken om bij beweging een foto op te slaan op HD. Daarnaast kun je óók nog zo instellen dat hij bij beweging een foto naar een vooraf opgegeven e-mail-adres stuurt.
Zoals gezegd: ik weet geen typenummers enzo meer, maar met wat zoeken moet je ze kunnen vinden volgens mij.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1