Mijn probleem:
Ik heb een amd athlon XP 3200(geen 64bit). Maar mijn pc ziet em als een Amd athlon XP 1500+. Heb al meerdere topics doorzocht van mensen met hetzelfde probleem. Maar ik kon er met de tips die daar werden gebruikt niet uitkomen.
Dit is nu al sinds 6 weken en wordt er beetje moedeloos van. Ik heb ondertussen:
- Opnieuw geinstalleerd.
- Mnprocessor losgehaald schoongemaakt(koeler ook) nieuwe pasta gebruikt.
- Nieuwe battery in mn moederboard gedaan.
- Battery ff losgehaald dus om te kijken of hij zichzelf reset?
- Niet aan jumpers gezeten(want stonden zo toen ik de pc kreeg).
- De rest van de pc schoongespoten(lucht).
- Bios gekeken maar daar kan ik niks aan veranderen(FSB staat geloof ik op 100 moet hoger).
- Bios firmware gezocht voor mn moederb alleen is niet te vinden.(http://www.ami.com/support/bios.cfm#one) het is geen mb van hun ofzo..
- Heb echt een hele simpele bios waar je bijna niks in kunt veranderen.
- En mn pc is twee x uitgevallen omdat mn processor 80 graden werd. Dit is alleen 5 maanden geleden en is daarna nooit meer voorgekomen. (weet nog steeds niet waarom)
- En heb van een vriend meegekregen dat mn stepping niet goed stond(maar heb hiervoor te weinig kennis om even te kijken en te veranderen)
- En nu ten einde raad! Ben serieus van plan een nieuwe pc te kopen hierdoor..
Wie oh wie kan mij helpen??
Zal ff neerzetten wat ik in mijn kastje heb:
- Amd Athlon XP 3200+
- Moederboard van american Megatrends(bios 62-0100-001131-00101111-061804-s1s741-863gv15c-y2kc)
- 1024 MB DDR
- ATI rad 6800LE(geForce)
- 300 watt voeding
- Wireless internet kaartje
- 2x DVD brander
- Externe schijf
- 200Gig intern schijf
- Windows XP Pack 2
Als er meer info nodig is hoor ik dat graag. Kan redelijk goed met progjes overweg om bijv spanningen van de voeding en andere dingen te bekijken.
Ik heb een amd athlon XP 3200(geen 64bit). Maar mijn pc ziet em als een Amd athlon XP 1500+. Heb al meerdere topics doorzocht van mensen met hetzelfde probleem. Maar ik kon er met de tips die daar werden gebruikt niet uitkomen.
Dit is nu al sinds 6 weken en wordt er beetje moedeloos van. Ik heb ondertussen:
- Opnieuw geinstalleerd.
- Mnprocessor losgehaald schoongemaakt(koeler ook) nieuwe pasta gebruikt.
- Nieuwe battery in mn moederboard gedaan.
- Battery ff losgehaald dus om te kijken of hij zichzelf reset?
- Niet aan jumpers gezeten(want stonden zo toen ik de pc kreeg).
- De rest van de pc schoongespoten(lucht).
- Bios gekeken maar daar kan ik niks aan veranderen(FSB staat geloof ik op 100 moet hoger).
- Bios firmware gezocht voor mn moederb alleen is niet te vinden.(http://www.ami.com/support/bios.cfm#one) het is geen mb van hun ofzo..
- Heb echt een hele simpele bios waar je bijna niks in kunt veranderen.
- En mn pc is twee x uitgevallen omdat mn processor 80 graden werd. Dit is alleen 5 maanden geleden en is daarna nooit meer voorgekomen. (weet nog steeds niet waarom)
- En heb van een vriend meegekregen dat mn stepping niet goed stond(maar heb hiervoor te weinig kennis om even te kijken en te veranderen)
- En nu ten einde raad! Ben serieus van plan een nieuwe pc te kopen hierdoor..
Wie oh wie kan mij helpen??
Zal ff neerzetten wat ik in mijn kastje heb:
- Amd Athlon XP 3200+
- Moederboard van american Megatrends(bios 62-0100-001131-00101111-061804-s1s741-863gv15c-y2kc)
- 1024 MB DDR
- ATI rad 6800LE(geForce)
- 300 watt voeding
- Wireless internet kaartje
- 2x DVD brander
- Externe schijf
- 200Gig intern schijf
- Windows XP Pack 2
Als er meer info nodig is hoor ik dat graag. Kan redelijk goed met progjes overweg om bijv spanningen van de voeding en andere dingen te bekijken.