Toon posts:

Help! AMD Athlon 3200+ gedowngrade naar 1500+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:
Ik heb een amd athlon XP 3200(geen 64bit). Maar mijn pc ziet em als een Amd athlon XP 1500+. Heb al meerdere topics doorzocht van mensen met hetzelfde probleem. Maar ik kon er met de tips die daar werden gebruikt niet uitkomen.

Dit is nu al sinds 6 weken en wordt er beetje moedeloos van. Ik heb ondertussen:
- Opnieuw geinstalleerd.
- Mnprocessor losgehaald schoongemaakt(koeler ook) nieuwe pasta gebruikt.
- Nieuwe battery in mn moederboard gedaan.
- Battery ff losgehaald dus om te kijken of hij zichzelf reset?
- Niet aan jumpers gezeten(want stonden zo toen ik de pc kreeg).
- De rest van de pc schoongespoten(lucht).
- Bios gekeken maar daar kan ik niks aan veranderen(FSB staat geloof ik op 100 moet hoger).
- Bios firmware gezocht voor mn moederb alleen is niet te vinden.(http://www.ami.com/support/bios.cfm#one) het is geen mb van hun ofzo..
- Heb echt een hele simpele bios waar je bijna niks in kunt veranderen.
- En mn pc is twee x uitgevallen omdat mn processor 80 graden werd. Dit is alleen 5 maanden geleden en is daarna nooit meer voorgekomen. (weet nog steeds niet waarom)
- En heb van een vriend meegekregen dat mn stepping niet goed stond(maar heb hiervoor te weinig kennis om even te kijken en te veranderen)
- En nu ten einde raad! Ben serieus van plan een nieuwe pc te kopen hierdoor..
Wie oh wie kan mij helpen??

Zal ff neerzetten wat ik in mijn kastje heb:
- Amd Athlon XP 3200+
- Moederboard van american Megatrends(bios 62-0100-001131-00101111-061804-s1s741-863gv15c-y2kc)
- 1024 MB DDR
- ATI rad 6800LE(geForce)
- 300 watt voeding
- Wireless internet kaartje
- 2x DVD brander
- Externe schijf
- 200Gig intern schijf
- Windows XP Pack 2

Als er meer info nodig is hoor ik dat graag. Kan redelijk goed met progjes overweg om bijv spanningen van de voeding en andere dingen te bekijken.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:16
Je FSB moet op 200MHz staan. Dit kan je normaal wel in bios aanpassen.
Zie es naar deze site ballus.

200MHz(je FSB) *11(je multiplier) = 2200MHz(klokfrequentie van je cpu)

[ Voor 81% gewijzigd door FragileM64 op 22-02-2006 02:39 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-02 12:35
Je FSB moet op 200...
edit: beetje laat.... En het is ook wel prettig als je geheugen dat ook aan kan...
edit2: raar dat je dat in geen één topic terug kon vinden...

[ Voor 91% gewijzigd door zetje01 op 22-02-2006 02:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kon ik echt wel terug vinden...
Het probleem is echter dat ik dat dus niet in mijn Bios kan veranderen!
Gewoon niet kan er wel op gaan staan en op enter drukken of op page up/down of wat dan ook maar hij zal niet veranderen. En dat probleem stond nog niet in de topics..(denk ik)
En denk dat mn geheugen et wel aankan. Hij heeft een jaar gewoon op 3200 gedraaid

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond trouwens een keer op 200 laatst. Weet alleen niet hoe dat kwam.
Maar ook al stond ie daarop toch draaide hij nog maar op een 1500+.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 03:20 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
welk mobo heb je precies? Volgens mij maakt America Megatrends alleen bios'en en geen mobo's

Verwijderd

Topicstarter
De cdrom met drivers heet PC chips version 8.15C

En bij het opstarten komt er heel groot te staan American Megatrends.
Op het mobo zelf kan ik niks terug vinden. Kan ook niet achter de naam komen met een programma zoals aida32. Hij kan dan geen naam geven.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het kan ook zijn dat je eerst iets op handmatig moet zetten in je bios.
zodat je daarna je fsb omhoog kan zetten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zou je dan misschien een PCCHIPS moederbord hebben? Met zoeken op 'pc chips' was je al een heel eind gekomen.

Waarschijnlijk heb je dit moederbord, die zo te zien de XP 3200 niet ondersteunt. Maar het zou ook kunnen dat de pcchips-site nog niet helemaal up-to-date is, gezien het feit dat ie het al wel gedaan heeft.

Edit: in je manual staat op pagina 46 hoe je de FSB van je processor veranderd, wellicht eerst even bios flashen.

Edit2: 80 graden??? Dan zou ik de koeler ook maar eens goed bevestigen. Een nieuwe bios is hier te vinden trouwens, maar ik zou wel even goed kijken of je inderdaad dat moederbord hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door LoneGunman op 22-02-2006 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
...Heb ik inderdaad opgekeken ja, en er ook achter gekomen dat hij em niet zou ondersteunen.

Kga nog eens goed zoeken.
Echt alvast heel veel bedankt voor jullie reacties.

Ik laat jullie het snel weten of ik met de laatste reactie van LoneGunman verder kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey mn Pc doet et weer, na veel gezoek samen met een kennis. Hebben we et op kunnen lossen.
Mn FSB omhoog gegooit(lukte met enige veranderingen wel) en afgesteld op 150 als ik em hoger zet is dat blijkbaar overkill en start ie niet meer op en moet ik de battery er voor 7 uur uithalen en dan opnieuw opstarten. Hij draait nu op 2.02MHz. Bedankt voor jullie snelle reacties.

Grtz

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Dat zijn de failsave settings volgens mij, je moet op 11x200mhz draaien.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 22:28
Ik ben misschien een n00b maar miss kan je ook nog eens everest proberen?
Ik weet niet wat aida32 is, maar everest detecteerd dit soort info altijd wel aardig.

*edit* lees net dat everest home ( gratis versie) gekapt is, maar probeer de demo van everest ultimate:

http://www.download.com/E...restUl&subj=uo&tag=button

hoi

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
aida32 is de voorloper van everest, en inmiddels al eventjes oud, kan dus goed zijn dat hij nieuwe mobo's niet herkent (pc chips is geloof ik ook nog niet zo lang bezig)

een gratis versie van everest home is nog wel te vinden op het net ergens
www.majorgeeks.com heeft hem iniedergeval (al kan hij inmiddels iets achter lopen op de officiele everests natuurlijk)

btw, je mobo zou op zijn minst een FSB van 166mhz aan moeten kunnen,
kan alleen zijn dat je de verhouding FSB/geheugen snelheid even handmatig lager moet zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Countess op 01-03-2006 14:08 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Tja, als je de fsb niet kan instellen in de bios zal het wel via jumpers of dip switches moeten gebeuren.
Lees de handleiding van je moederbord eens door.
Pagina: 1