Toon posts:

Speedtouch 510 ADSL modem met ontzettend traag netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn ouders thuis geeft het speedtouch 510 adsl modem/router na vakantie ineens problemen. :'(

Eerst gaf XP de melding dat er geen netwerkverbinding was, omdat de kabel niet was aangesloten. Na een check bleek de kabel wel correct te zijn aangesloten, dus heb ik een andere kabel geprobeerd. Helaas hetzelfde resultaat.
Netwerkadapter eens verwijderd uit system->aparaat beheer en opnieuw opgestart. Ook dit gaf geen verandering in de situatie. Op het modem knippert het ethernetlampje af en toe en achterop knippert die ook regelmatig.

Het vreemde in het verhaal is dat de computer zodra die bij mij thuis wordt aangesloten op het netwerk, hij perfect werkt! :?

Uiteindelijk heb ik de snelheid van de netwerkkaart op 10mbit/half duplex gezet en heb ik een static IP adres ingevuld:

ipadres: 10.0.0.150
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138

dns: 10.0.0.1
dns2: 10.0.0.2

Toen kreeg ik verbinding!! Maar zo traag dat er niet mee te werken valt. Ook het aanpassen naar 100mbit/full duplex doet de snelheid niet verbeteren. Maar werkt wel. Zodra ik de snelheid op automatisch zet werkt het weer niet. Het valt me op dat als ik verbinding heb, er dan heel weinig pakketjes binnen komen.

Zodra ik het ipadres verkrijgen op automatisch zet, krijg ik weer geen netwerkverbinding. Hebben jullie een idee? Ik krijg het idee dat het modem gewoon brak/kapot is.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-04 11:35
Hoe oud is het modem, ik heb de indruk dat die dingen niet al te lang meegaan (hierook).
Heb je het modem al gewoon eens gereset?

En anders ff nieuwe firmware erop zetten. www.kpn.com

[ Voor 19% gewijzigd door keesheid op 22-02-2006 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het modem is hooguit 1,5 jaar in gebruik daar. Software versie op het modem is wel een oudje zo te zien. Die zal ik eens upgraden naar de nieuwste versie, maar ik betwijfel of dat werkt.

In ieder geval bedankt voor de reply.

Verwijderd

Hallo,

mogelijk dat de MTU niet helemaal goed staat, kijk even vanuit de computer die problemen geeft op deze website, je krijgt en overzicht van de settings van jouw computer:

http://www.speedguide.net/analyzer.php

Mocht er bij MTU iets anders staan dan ´MTU is fully optimized for broadband´, dan kun je hier een utility downloaden waarmee de MTU aan te passen is:

http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe