Toon posts:

Welk mobo en geheugen is een goede keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Ik heb nu een tijdje zitten sparen voor een High End Gamesystem. Nu heb ik het geld wel, maar ik wilde voorlopig klaar zijn met het nieuwe systeem. Aangezien ik nog niet helemaal bij ben qua "what's what, what's hot and what's not" qua sytemen en componenten(aan te bevelen literatuur, iemand?), kwam ik er dus pas achter dat AMD nog geen DDR2 ondersteunt. Nu las ik laatst hier een artikel dat sprak over de komst van DDR2 in juni maar volgend jaar al DDR3, en natuurlijk het AM2-socket.
Daardoor ben ik gaan denken dat het misschien verstandiger is nu (ik ben echt aan een nieuwe PC toe!) te bezuinigen op het mobo en de mogelijkheden wat dat betreft op geheugengebied, en nu vooral de "randvoorwaarden" (alle andere componenten, behalve misschien videokaart) te optimaliseren.
Is dit inderdaad verstandig, en met welk moederbord + proc + geheugen (evt videokaart) (hoeft niet per se exact, maar waar moet ik aan denken) kom ik het komende jaar (qua huidige en aankomende games) nog goed door zonder er al te veel aan kwijt te zijn?

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dit is niet verstandig. Als je hiervoor gaat bezuinigen zul je moeten bezuinigen op:
-moederbord
-processor (immers, bij AMD zit de geheugencontroller geïntegreed)
-geheugen

Dit terwijl de huidige high-end systemen nog wel een tijdje mee zullen gaan. Ook was er vandaag een nieuwsbericht op Tweakers, waarin stond dat de prestatie van een AMD processor niks beter is met DDR2-667, zie: nieuws: Eerste proefrit met Socket AM2-processor: DDR2 stelt teleur

Als ik jou was zou ik nu in een highend systeem met goede componenten investeren. Mocht je na een tijdje niet tevreden zijn, kun je altijd nog gaan overclocken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat artikel zat ik net ook te lezen, maar daar is de veronderstelling dat het vooral veroorzaakt wordt doordat het een "beta"systeem was.
De reden voor mijn vertwijfeling is dat straks dus DDR3 uit is, waar weer een nieuwe processor en misschien mobo voor aan te pas moet komen, en je dan weer achterloopt. Terwijl je met een jaartje wachten wel voorlopig klaar bent. Ervan uitgaande dat een jaar later niet gelijk DDR4 uitkomt, of weer een nieuw socket...

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 22:27
Met dit probleem zat ik laatst ook opgezadeld, ik had echt een nieuw systeem nodig, maar ik zette vraagtekens bij het kopen omdat de socket 939 op z'n eindje loopt. (Ik had dus een graka nodig, daardoor een nieuw moederbord, en daardoor een nieuwe cpu, dus alles moest worden vervangen)

Ik heb gewoon geinvesteerd in een systeem wat voor mij goed was, en waar ik weer een flinke tijd mee tegenaan zou kunnen gaan. Tegen de tijd dat AM2 uit komt, zijn we al weer een half jaar verder, dan zijn systemen met AM2 duur, en dan duurt het toch weer een maand of twee voordat de prijzen tot op betaalbaar niveau zijn gezakt.

Daarom was ik tot de conclusie gekomen alles gewoon te kopen, want je weet het:
Als je elke keer wacht op het nieuwste van het nieuwste, dan blijf je wachten...

PS5 PSN: UnrealKazu