Op zoek naar cd ripper die net zoals WMP ID tags zoekt.

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 20:57
Ik heb nou een hele zooi cd rippers uitgeprobeerd met als laatste Audio grabber,maar ik kan verdikke
geen een vinden die net zoals Windows media player de naam van artiest en titel van het nummer automatisch vind en zo de files dus ook in je directory zet.

Je zou dus kunnen zeggen "Gebruik WMP dan gewoon" ja, mijn idee..maar dat gaat ineens niet lekker meer,het nummer wordt geript en ik wil het nummer beluisteren en vervolgens is er niks te horen, WMP speelt het nummer af maar hoor niks, dus opzoek gegaan naar een andere ripper,
maar aub wel een ripper dus die de titel en namen vind, dat vind ik namelijk echt super handig.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Winamp Full of Pro natuurlijk? :)

[ Voor 17% gewijzigd door pasta op 21-02-2006 23:44 ]

Signature

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sonicstage gebruik ik altijd. Maar dat heeft een rede.( mijn lieve NW-105). Dit programma maakt gebruik van gracenote. Cd's waarvan ik dahct dat je daar nooit de tracks en de cd van kon vinden( promotie cd's) Vond ik ermee. Heerlijk. Ik speel daarna alles af in winamp( mede doordat ik niet alleen rip maar ok download)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• devilsnight
Ik ben erachter waarom WMP ineens zo vaag deed, het ligt niet aan WMP maar aan m'n cd brander, die is denk ik brak aan het raken,het kon er altijd mee en ging supervlot,maar net deed
ik een originele cd gewoon de dvd speler en hij ripte veel sneller en het nummer speelt ook gewoon normaal af. En naar mijn mening is de kwaliteit prima, maar misschien dat ik Winamp toch even probeer.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 19:55

lordsnow

I know nothing

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik begrijp niet dat je geen enkel programma hebt gevonden die dat kan. Het is tegenwoordig moelijker om er eentje te vinden die dat niet kan, dan wel. Blokkeert je firewall misschien de aanvragen van die programma's?

Desalniettemin sta ik "lordsnow" bij. Als je het goed wilt doen gebruik je Exact Audio Copy. Dat programma heeft z'n naam niet gestolen. Neem zeker de Nederlandstalige Exact Audio Copy Snelstart Handleiding eens door.

• devilsnight
Zo te zien raden jullie Windows Media PLayer niet aan voor het rippen he?
Ik denk dat ik wat andere progjes die jullie opnoemden maar eens ga proberen dan, eens kijken
of ik kwaliteit verschil ga merken bij de muziek.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
Easy Cd/DA Extractor

you had me at EHLO

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
SatCP schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:36:
Ik begrijp niet dat je geen enkel programma hebt gevonden die dat kan. Het is tegenwoordig moelijker om er eentje te vinden die dat niet kan, dan wel. Blokkeert je firewall misschien de aanvragen van die programma's?

Desalniettemin sta ik "lordsnow" bij. Als je het goed wilt doen gebruik je Exact Audio Copy. Dat programma heeft z'n naam niet gestolen. Neem zeker de Nederlandstalige Exact Audio Copy Snelstart Handleiding eens door.
EAC is the way to go. Ik zou bijna zeggen: "Welke andere?" :z

EAC haalt artiest/titel etc van de freedb-server en al deze data is eventueel ook beschikbaar voor download. Op die manier kun je de database ook offline benaderen (ook via EAC) en heb je tenminste weer wat loze ruimte op schijf gevuld. ;)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03
Zijn er ook andere dan EAC ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• devilsnight
Wanneer ik EAC wil configureren, en bij dit stuk ben

http://users.pandora.be/satcp/images/eac-qs-03.png

Wanneer ik dan next druk krijg ik deze error, terwijl er wel een echte cd in mijn
dvd of cdr zit.

error is

EAC couldn't find a cd in the drive to be tested, etc...etc..

Wat er in die tutorial stond heb ik al gedaan, die DLL file naar de install folder van EAC gegooid, maar ik wil het programma wel even juist configgen eigenlijk.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik gebruik altijd CDEX om te rippen, en die zoekt de cd ook op in een online database. CDEX is redelijk simpel.

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 23-02-2006 22:48 ]

specs

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
CDEX, perfect, lekker snel en zoeks ID tags :)

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
devilsnight schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:46:
Wanneer ik EAC wil configureren, en bij dit stuk ben

http://users.pandora.be/satcp/images/eac-qs-03.png

Wanneer ik dan next druk krijg ik deze error, terwijl er wel een echte cd in mijn
dvd of cdr zit.

error is

Wat er in die tutorial stond heb ik al gedaan, die DLL file naar de install folder van EAC gegooid, maar ik wil het programma wel even juist configgen eigenlijk.
Ik heb dit ook een keer gehad na installeren nieuwe CDROM-drive. Kijk hier even voor mensen die ook jouw error kregen + oplossingen. Het correct installeren van de ASPI-layer kan inderdaad wat gedoe geven. Eén troost. Je hoeft er waarschijnlijk maar 1 keer doorheen. ;)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
devilsnight schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:46:
dvd of cdr zit.
Mogelijk een drive waarvan EAC moeite heeft met het bepalen van het leescommando. Sla even de configuratie van de drive over. Eens in EAC kies je van het 'EAC' menu 'EAC Options'. Controleer of op het laatste tabblad 'Interface' 'Installed external ASPI interface' aangevinkt is. Klik op 'OK' en herstart EAC.
Weer in EAC doe je 'EAC' -> 'Drive Options' -> 'Drive' en klikt daar op de 'Autodetect read command now'.

Als EAC dit gevonden heeft ga je na het eerste tabblad 'Extraction Method' en voert 'Detect Read Features' uit. Dat is de stap die je daarstraks overgeslagen hebt bij de configuratie. Klik op 'Apply' na het bepalen van de instellingen. Anders bewaart EAC de instellingen niet. Heb je een meerdere referentie-cd's of weet je de offset van je drive, dan kunt je ook op de 'Offset / Speed' tab de offset detectie uitvoeren of de offset invullen. Maar echt van groot belang is dat niet zoals je kunt lezen in The Truth About Offsets.

Crasht EAC tijdens een van deze stappen, dan kun je ook eens proberen om zonder ASPI te werken. Weer op de 'Interfaces' tab kies je 'Native Win32 interface' en herstart EAC.

Doorgaans werkt de automatische detectie vrij goed, maar bij (voor EAC) onbekende drives en sommige hardwareplatformen loopt het mis.
Pagina: 1