Toon posts:

VOIP "lijnbewaking mogelijk"

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om dat VOIP telefoneren steeds aantrekkelijke wordt, vraag ik mij af of je net als bij ISDN gebruik kunt maken van "Digi Access Alarm" (= de telefoonlijn wordt elke 90 sec gecontroleerd) dus een constante lijnbewaking i.v.m. alarm-systemen?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
Bij ISDN gebruiken ze een sub-kanaal voor dat soort diensten. VoIP werkt heel anders. Het enige wat je misschien zou kunnen doen als lijnbewaking is elke 90 sec de VoIP server pingen. Daar moet wel een scriptje voor te schrijven zijn

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Even formeel: Elke VOIP-aanbieder meldt duidelijk dat hun diensten niet bedoeld zijn als alternatief voor normale vaste telefonie wanneer alarmsystemen gebruikt worden of als het de enige mogelijkheid voor emergency calls is.

'k Zou als ik jou was nog even goed nadenken over of je je alarmsysteem wel wilt laten lopen over een ADSL-lijntje met een extra zwakke schakel (stroomvoorziening modem bijv.).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Of je neemt een analoge lijn ofzo? Kost ook niets extra's want je hebt hem toch nodig voor adsl.
En ISDN is tov aan analoog lijntje ook maar 10e extra. Daar zou ik ook niet echt op kijken voor dit soort belangrijke zaken.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
VoIP helemaal niet gebruiken voor data diensten zoals faxen, pinnen en alarmsystemen. Het is voor spraak bedoeld en niet voor die andere (soms kritische) systemen/toepassingen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 14:39
Als je niet denkt aan VOIP, maar aan puur de ADSL internetverbinding, ben ik wel erg benieuwd of er al een "Alarm over IP" is. Voor de duidelijkheid in deze topic, digiacces alarm wordt principieel niet toegepast voor de alarmmelding zelf, dat zou onzinnig duur zijn, maar voor het melden van een OK status van de alarmcentrale. ( De melding zelf gaat ook over digiacces, maar dat is bijkomstigheid ). Die OK status kun je ook IP laten verlopen, idd de ADSL verbinding kan wegvallen, maar dat komen er alleen geen "OK" meldingen meer binnen. Wat in principe klopt, hierna kan een centrale nog steeds alarm melden over de tel. lijn, of de meldkamer binnenbellen over de tel. lijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyFlyer op 22-02-2006 12:07 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je kan ook 'Pinnen over IP' al, dus 'Alarm over IP' zal ook wel komen/kunnen ondertussen als ze daar op in springen. Een ingebouwde UPS in je alarmsysteem waar je modem aan hangt met z'n adapter zou wel grappig zijn dan ;)

Als ze maar niet een DSL modem in het alarmsysteem willen hebben om zo controle te houden. Dan ben je daar weer aan overgeleverd... Dat is nog erger dan uPnP waar je windows controle geeft over je firewall en je portforwardings, dat is al ernstig.

[ Voor 69% gewijzigd door bjck op 22-02-2006 12:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:55:
Even formeel: Elke VOIP-aanbieder meldt duidelijk dat hun diensten niet bedoeld zijn als alternatief voor normale vaste telefonie wanneer alarmsystemen gebruikt worden of als het de enige mogelijkheid voor emergency calls is.

'k Zou als ik jou was nog even goed nadenken over of je je alarmsysteem wel wilt laten lopen over een ADSL-lijntje met een extra zwakke schakel (stroomvoorziening modem bijv.).
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of het uberhaupt kan.

Wat betreft de stroomvoorziening: Dat is geen probleem want ik heb een zelfstartend aggregaat dat binnen 20 sec alles overneemt (die 20 sec zijn nodig omdat het een dieselaggregaat met een moterblok van 500pk is en die moet eerst even onbelast draaien) Maar alle alarmkiezers e.d. hebben ook nog eens eigen noodaccu's

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:28:
Je kan ook 'Pinnen over IP' al, dus 'Alarm over IP' zal ook wel komen/kunnen ondertussen als ze daar op in springen. Een ingebouwde UPS in je alarmsysteem waar je modem aan hangt met z'n adapter zou wel grappig zijn dan ;)

Als ze maar niet een DSL modem in het alarmsysteem willen hebben om zo controle te houden. Dan ben je daar weer aan overgeleverd... Dat is nog erger dan uPnP waar je windows controle geeft over je firewall en je portforwardings, dat is al ernstig.
Dat is wel grappig maar ook heel reëel. Dat soort diensten zijn nou eenmaal afhankelijk van stroom en een UPS zorgt voor een constante voedingsbron. Overigens zou ik er alleen in investeren als je last hebt van stroomuitval want de kans dat een inbreker eerst de stroomvoorziening afsluit is wel heel klein. In dat geval heeft een alarmsysteem ook geen zin meer.

Een hartbeat signaal is wel effectief; zodra de alarmcentrale geen signaal meer ontvangt gaat het alarm af.

Overigens is een alarmsysteem per mobiel ook een prima keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Soldaatje schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:49:
[...]

Overigens is een alarmsysteem per mobiel ook een prima keuze.
Wel prijzig lijnbewaking via GSM elke 90 seconde een SMSje, dat zijn er 960 per dag, dus 365x960=350400 SMSjes per jaar 350400x € 0.08= € 28.032,- per jaar.
Overigens komen veel SMSjes niet aan, terwijl ik met semafoon en meldkamer nog nooit problemen heb gehad.
Pagina: 1