Toon posts:

[xp] 'overlay' tool voor effecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ik wil graag een tooltje hebben om mijn rebirth tracks te voorzien van meer effecten. ik gebruik nu eax control panel (standaard in sblive xp drivers) om effecten over het bestaande geluid te krijgen. daar zit bijvoorbeeld een flanger, distortion, normilizer, reverb, chorus in enz enz.

ik gebruik sound forge ook voor editten erna, maar ik wil een tool die _over_ het geluid heen effecten mee geeft.

is er, na eax control, een andere applcatie die dit kan? dus geen apparte applicatie!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 19:13

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verduidelijk je bedoeling even. _over_ geluid heen effecten? Bedoel je dat er effecten aan het geluid worden toegevoegd, zonder het originele bestand te veranderen? Want dat is wat EAX doet, volgens mij, maar ik kan me vergissen.
Waarom is EAX niet goed genoeg? Wil je méér effecten?

Volgens mij zijn er voldoende apps die een soort virtuele geluidskaart op je systeem installeren.
Vervolgens gooi je de uitvoer van Rebirth naar die virtuele geluidskaart, en die uitvoer van die geluidskaart weer naar je 'echte' geluidskaart.
Vervolgens kun je van die virtuele geluidskaart real-time parameters aanpassen en aan het geluid effecten toevoegen. Dit zal je geluidsbestanden dus niet beschadigen.
Echter, als je dit vervolgens op je PC weer wilt opnemen, dan zul je wat toeren uit moeten halen om dit te doen. Opnemen met het soundblaster kanaal: what-you-hear.

Als je echter op zoek bent naar een applicatie die het geluidsbestand wel aanpast, dan zijn daar legio mogelijkheden voor. SoundForge is een goed programma, alleen tegenwoordig van Sony. Ik vraag me af of copyright isseus hier niet voor problemen gaat zorgen, wanneer je een DRV bestand wilt gaan editten. Voor SoundForge zijn in ieder geval voldoende plug-ins beschikbaar om meer effecten toe te kunnen voegen. Houdt er alleen rekening mee: die plug-ins kunnen DUUR zijn. Én, soms maken ze gebruik van de copy beveilgings functionaliteit in SoundForge. Dus als je een plug-in installeerd die je gedownload hebt, en je installeerd deze op een versie van SF die ook niet helemaal netjes verkregen is, dan kan het zijn dat niets meer werkt binnen SF.

Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:20:

Volgens mij zijn er voldoende apps die een soort virtuele geluidskaart op je systeem installeren.
Vervolgens gooi je de uitvoer van Rebirth naar die virtuele geluidskaart, en die uitvoer van die geluidskaart weer naar je 'echte' geluidskaart.
juist jij snapt het. zoals welke programma's? heb je namen/links?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 19:13

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Google is your friend.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)