Ik heb een vreemd probleem of bug met een <select> tag in Opera en Firefox.
De code is als volgt:
Met de bovenstaande code is de selectbox in IE en Firefox exact 16px, maar in Opera 14px. Nu zou je zeggen dat dat kan kloppen vanwege mijn gebruikte CSS hack.
Echter als ik de CSS verander naar:
Bij deze correcte CSS ligt het probleem bij Firefox. In IE en Opera is de select box namelijk keurig 16px hoog. Echter Firefox maakt er 18px van

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en gezocht op Google en GoT Search naar dit probleem maar niet echt iets gevonden.
Iemand een idee? Is dit een bug in Firefox?
De code is als volgt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| .addproject_column2 { width: 310px; height: 18px; float: left; } select.titlerow { vertical-align: middle; font-family: Verdana, Tahoma, "Lucida Sans Unicode", Arial; font-size: 11px; background-color: #DEDEDE; height: 14px; _height: 16px; border: 0; margin: 0; padding: 0; } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <div class="addproject_column2"> <select name="project_categorie" id="project_categorie" class="titlerow"> <option value='0'></option> <option value='nieuw'>Voeg een nieuwe categorie toe</option> </select> </div> |
Met de bovenstaande code is de selectbox in IE en Firefox exact 16px, maar in Opera 14px. Nu zou je zeggen dat dat kan kloppen vanwege mijn gebruikte CSS hack.
Echter als ik de CSS verander naar:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [...] select.titlerow { vertical-align: middle; font-family: Verdana, Tahoma, "Lucida Sans Unicode", Arial; font-size: 11px; background-color: #DEDEDE; height: 16px; border: 0; margin: 0; padding: 0; } |
Bij deze correcte CSS ligt het probleem bij Firefox. In IE en Opera is de select box namelijk keurig 16px hoog. Echter Firefox maakt er 18px van
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en gezocht op Google en GoT Search naar dit probleem maar niet echt iets gevonden.
Iemand een idee? Is dit een bug in Firefox?