Na weken van frustratie dat ik Battlefield 2 niet helmaal lekker vond lopen heb ik er vanavond maar een avondje aan besteed, en de resultaten zijn ronduit, eeeh, schokkend. Na vele benchmarks met fraps in singleplayer op Warlord met diverse instellingen, blijkt dat de performance in alle instellingen helemaal ruk is. Ik heb instellingen van 800 x 600 tot 1280 x 1024 getest, met alles low/uit tot alles medium (dat high niet gaat met mijn config snap ik nog wel), en eigenlijk zit er allemaal niet zoveel verschil in. In het begin van een map heb ik telkens ongeveer 40 frames per seconde, dat zakt al snel naar ronde 20 frames per seconde, met af en toe drops naar onder de 10. Dramatisch dus.
Nu heb ik geen topsysteem:
ECS K7S5A
AMD Athlon XP 2400
2x 512MB PC2700
Club 3D Radeon 9800XT
Overige hardware:
Soundblaster Live! 5.1
Promise Supertrack SX6000
Promise FastTrack Ultra100 TX2
USB 2.0 kaartje
Ik denk zelf dat het door het cheapass ECS mobo komt, maar onderbouwen kan ik dat niet. Het is meer een gevoel... Mede doordat het ding niet meer dan AGP 4x aankan.
Wat wil ik nu met dit topic?
2 dingen:
• Graag zou ik van mede 9800XT bezitters weten hoe Battlefield 2 bij hun draait, op welk systeem en met welke settings.
• Als iemand meer weet over wat de bottleneck zou kunnen zijn.. Graag! Ik ben bereid om het moederbord het raam uit te gooien, als ik BF 2 maar fatsoenlijk op redelijke settings kan draaien.
In het geval van een kleine upgrade (cadeautje voor mezelf zullen we maar zeggen) zat ik hier aan te denken:
• ASUS A7N8X-XE
• 2x 1GB Twinmos PC3200
Bij elkaar toch alweer 200 eurotjes, dus ik wil wel graag een redelijk zekerheid dat de ellende dan over is.
Nu heb ik geen topsysteem:
ECS K7S5A
AMD Athlon XP 2400
2x 512MB PC2700
Club 3D Radeon 9800XT
Overige hardware:
Soundblaster Live! 5.1
Promise Supertrack SX6000
Promise FastTrack Ultra100 TX2
USB 2.0 kaartje
Ik denk zelf dat het door het cheapass ECS mobo komt, maar onderbouwen kan ik dat niet. Het is meer een gevoel... Mede doordat het ding niet meer dan AGP 4x aankan.
Wat wil ik nu met dit topic?
2 dingen:
• Graag zou ik van mede 9800XT bezitters weten hoe Battlefield 2 bij hun draait, op welk systeem en met welke settings.
• Als iemand meer weet over wat de bottleneck zou kunnen zijn.. Graag! Ik ben bereid om het moederbord het raam uit te gooien, als ik BF 2 maar fatsoenlijk op redelijke settings kan draaien.
In het geval van een kleine upgrade (cadeautje voor mezelf zullen we maar zeggen) zat ik hier aan te denken:
• ASUS A7N8X-XE
• 2x 1GB Twinmos PC3200
Bij elkaar toch alweer 200 eurotjes, dus ik wil wel graag een redelijk zekerheid dat de ellende dan over is.