pc3200 wil niet lager dan 200mhz

Pagina: 1
Acties:

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een ietswat raar probleem. Ik zal beginnen met de 'voor' situatie.

Ik heb een barton2500 op een asus a7n8x (1.04), deze draaide lief op 185x12.5 met 2 reepjes pc3200 op 185mhz. Geen probleem, liep goed.

Nu heb ik 512mb erbij gekocht. Deze erbij geplaatst, vervolgens wilde hij niet booten. Na wat te ruilen met dimmetjes in mijn sloten, bios update, wilde hij iig booten maar dan kwam niet tot windows en reboot dan. Na wat geprobeer kwam ik erachter dat hij niet wil booten als het geheugen niet op 200mhz draait. Ik draai nu een fsb van 166mhz, en mijn geheugen op 200, niet echt ideaal...

Iemand zoiets ooit tegen gekomen? Nog nooit problemen gehad met het lager klokken van geheugen.

Ander lichtelijk gerelateerd vraagje, ik heb nu 3 dimmetjes in mijn sloten zitten, maar hij geeft bij de boot aan dat het geheugen in dual channel draait. DIt hoort toch niet met 3 dimmetjes?

Ik ga nu nog even proberen of ik mijn fsb wel wat hoger kan schroeven met geheugen vast op 200mhz.

edit:

Nope, alleen op 166mhz...

[ Voor 3% gewijzigd door UltimateB op 21-02-2006 22:05 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat dual channel mag je je gelukkig mee prijzen, meestal kan dit niet, maar de Nforce2 kan dit wel. Wat betreft het probleem: Welke snelheid pakt ie bij een BIOS-reset? Het klinkt alsof het reepje gaar is, maar het is een heel raar probleem. Draai eens memtest.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hmm, het gaat wel erg vreemd op dit moment. Heb het voltage van het geheugen wat opgekrikt, wil nu wel gewoon booten @ 175fsb synchroon...

Zal eens memtest draaien of daar nog iets vreemds bij zit.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS