Ik probeer al de hele dag teamspeak aan de gang te krijgen op mijn debian doos zonder succes. Ik heb de poort in mijn router geforward (standaard, UDP 8767).
- Via lan werkt het prima.
- Via wan niet, de clients krijgen geen reactie.
ik heb met mijn router lopen stoeien denkende dat het daar aan lag. maar nu probeerde ik voor de grap even het volgende: de server onder windows draaien. nu de zelfde poort naar de WinXP bak geforward. Like a charm!
conclusie het ligt niet aan de client of de router maar aan de (linux) server.
observaties:
- netstat geeft aan dat er idd op de betreffende UDP poort wordt geluisterd.
- de windows server detecteerd mijn externe ip adres (geeft hij aan in het icoontje in de tray), het is niet duidelijk of de linux server dat ook doet.
Ik heb de linux server al proberen te dwingen op het externe adres maar dan wil de server niet starten omdat hij de poorten niet kan openen.
server.ini:
Ik denk dat dat ook eigenlijk bedoeld is om hem op een specifiek interface te binden. hoe vertel ik TS wat mijn externe adres is? ik neem aan dat dit het probleem is.
Suggesties allemaal welkom!
- Via lan werkt het prima.
- Via wan niet, de clients krijgen geen reactie.
ik heb met mijn router lopen stoeien denkende dat het daar aan lag. maar nu probeerde ik voor de grap even het volgende: de server onder windows draaien. nu de zelfde poort naar de WinXP bak geforward. Like a charm!
conclusie het ligt niet aan de client of de router maar aan de (linux) server.
observaties:
- netstat geeft aan dat er idd op de betreffende UDP poort wordt geluisterd.
- de windows server detecteerd mijn externe ip adres (geeft hij aan in het icoontje in de tray), het is niet duidelijk of de linux server dat ook doet.
Ik heb de linux server al proberen te dwingen op het externe adres maar dan wil de server niet starten omdat hij de poorten niet kan openen.
server.ini:
[norml][Main Config] BoundToIp1= 83.145.xxx.xxx[/norml]
Ik denk dat dat ook eigenlijk bedoeld is om hem op een specifiek interface te binden. hoe vertel ik TS wat mijn externe adres is? ik neem aan dat dit het probleem is.
Suggesties allemaal welkom!