Toon posts:

[debian] teamspeak vs winXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al de hele dag teamspeak aan de gang te krijgen op mijn debian doos zonder succes. Ik heb de poort in mijn router geforward (standaard, UDP 8767).

- Via lan werkt het prima.
- Via wan niet, de clients krijgen geen reactie.

ik heb met mijn router lopen stoeien denkende dat het daar aan lag. maar nu probeerde ik voor de grap even het volgende: de server onder windows draaien. nu de zelfde poort naar de WinXP bak geforward. Like a charm!

conclusie het ligt niet aan de client of de router maar aan de (linux) server.

observaties:
- netstat geeft aan dat er idd op de betreffende UDP poort wordt geluisterd.
- de windows server detecteerd mijn externe ip adres (geeft hij aan in het icoontje in de tray), het is niet duidelijk of de linux server dat ook doet.

Ik heb de linux server al proberen te dwingen op het externe adres maar dan wil de server niet starten omdat hij de poorten niet kan openen.

server.ini:
[norml][Main Config]
BoundToIp1= 83.145.xxx.xxx[/norml]

Ik denk dat dat ook eigenlijk bedoeld is om hem op een specifiek interface te binden. hoe vertel ik TS wat mijn externe adres is? ik neem aan dat dit het probleem is.

Suggesties allemaal welkom!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben geen Linux kenner, maar als dat in de opties staat, kan je inderdaad proberen om daar jouw externe IP-adres van te maken, als je dat nog niet geprobeerd hebt... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen Linux kenner, maar als dat in de opties staat, kan je inderdaad proberen om daar jouw externe IP-adres van te maken, als je dat nog niet geprobeerd hebt... ;)
Heb ik geprobeerd maar toen wilde hij niet starten omdat de poorten toen niet te openen waren. bovendien is dat meer een teamspeak ding dan een linux ding imho.

Verwijderd

Topicstarter
Voor archiverings doeleinden: het is opgelost (work around)

Op mijn linuxbox heb ik de TS-server op een andere (hoge) UDP poort laten draaien. vervolgens wel op de router de standaard TS poort geforward (8767) maar nu naar de nieuwe poort (15555).

UDP 10.0.0.12:15555 <-- 83.x.x.x:8767

Nu kunnen alle clients van buitenaf connecten via de standaard poort. Binnen mijn LAN heb ik 15555 nodig maar dat is niet zo een punt.

Blijft de vraag waarom werkte het op poort 8767 niet? kunnen lage poorten niet door gebruikers worden geopent op debian? (als root TS draaien hielp ook niet)

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

een poort is een poort. en er is totaal geen verschil tussen

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
een poort is een poort. en er is totaal geen verschil tussen
Zou ik ook zeggen, maar waarom werkt het dan niet op poort 8767?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:47:kunnen lage poorten niet door gebruikers worden geopent op debian? (als root TS draaien hielp ook niet)
dat is alleen maar voor poorten onder de 1024 dacht ik...

iig wel raar dat een andere poort wel werkt... mss iets met iptables?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen firewall oid geconfigureerd omdat ik toch achter een hardwarematige router zit. ergo:

$ sudo /sbin/iptables -L

Chain INPUT (policy ACCEPT)
target prot opt source destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)

Ik ben het nu aan het proberen op het teamspeak forum, ik zie daar wel meer mensen met soortgelijke klachten maar ik heb nog nergens een bevredigend antwoord gezien. Met gaat er (ik kan me wel voorstellen waarom) meteen vanuit dat je incompetent bent in niet weet/snapt hoe/waarom je router in te stellen. :(

edit: één van vele taalfouten gecorrigeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Schaamteloze schop* Ik beloof dat ik het niet vaker zal doen...

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:02

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:15:
*Schaamteloze schop* Ik beloof dat ik het niet vaker zal doen...
Kicken is geen enkel probleem, zolang je maar een fatsoenlijke pauze aanhoudt :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

absoluut geen idee, debian heb ik nooit mee gewerkt..wat ik wel weet is dat het op de standaard port op mijn FC4 server wel draait..

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:00

woutur

Klauwtjes uit!

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:26:
Ik heb geen firewall oid geconfigureerd omdat ik toch achter een hardwarematige router zit. ergo:

$ sudo /sbin/iptables -L

Chain INPUT (policy ACCEPT)

Chain FORWARD (policy ACCEPT)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)

Ik ben het nu aan het proberen op het teamspeak forum, ik zie daar wel meer mensen met soortgelijke klachten maar ik heb nog nergens een bevredigend antwoord gezien. Met gaat er (ik kan me wel voorstellen waarom) meteen vanuit dat je incompetent bent in niet weet/snapt hoe/waarom je router in te stellen. :(

edit: één van vele taalfouten gecorrigeerd
Ach, ik heb daar 2 jaar vragen beantwoord op dit gebied en ik kan je vertellen dat sommige hardware routers gewoon irrationeel gedrag vertonen. Zolang je je debian box niet in een DMZ zet met sommige routers dan werkt de TeamSpeak server niet. Vaak genoeg genoeg gezien. Dus dat is eigenlijk mijn tipje. En anders zet je em toch op een willekeurige poort boven de 10000 of wat maar ook werkt? De server is toch compleet aan te passen. Misschien moet je wel even het IP binden wat de TS server moet krijgen, maar dat staat vast wel in de handleiding (ik geloof dat ik dat er wel in heb gezet).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1