Computer loopt steeds vast......help!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Mijn computer loopt de laatste tijd steeds na ongeveer een half uur werken vast. Het maakt niet wat ik doe, na een tijdje staat opeens het beeld helemaal stil en de computer is ook via het netwerk niet meer te bereiken. Het enige wat er dan nog opzit is resetten. Ik heb W98 er al opnieuw opgezet, maar dat helpt niet echt.

Het probleem vindt eigenlijk plaats sinds ik een nieuw moederbord en een nieuwe videokaart heb. Dat zijn een Abit BE6 en een STB Velocity 4400 met tv-out.

Ik heb zo'n beetje al alles geprobeerd en begin ondertussen al een beetje wanhopig te worden! Ik dacht zelf dat het misschien de videokaart is die te heet wordt. Deze heeft geen koeler en wordt zo heet dat je hem niet meer vast kan pakken. Of is dat normaal (het is een TNT normaal)?

Mijn config:
- Xitel Storm Platinum
- 128 MB PC133
- PII-400@400 (terwijl hij normaal altijd makkelijk 112 Mhz trok)
- Abit BE6
- Aopen 1040 DVD-speler
- IBM Janus 13gig
- STB Velocity (maar met standaard nvidia drivers geinstalleerd)

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Verwijderd

Heb je al een andere videokaart geprobeerd?? Of deze zonder te installeren in het systeem gestart?? het is namelijk bekend dat de Xitel soms kan conflicteren met een TNT kaart...

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Nog niet gedaan..... leek me niet echt nuttig nl. Maar als het een serieuze kanshebber is, dan doe ik het wel even.

Verwijderd

Ik neem aan dat je wel ff de oorzaak wil vinden van het probleem.. sluit daarom alle dingen uit, en probeer ff verschillende configs...