[Cisco 827] Hoeveelheid geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Hoe kan je aan de buitenkant van een 827 zien hoeveel geheugen (16, 24 of 32mb) er in zit?

Zover ik weet kan ik alleen maar de 32 mb versie gebruiken met het c820-k9osy6-mz.123-11.T6 IOS die geschikt is voor wijkcentrales die omgebouwd zijn naar ADSLv2 (zo'n beetje alle colo's in NL nu). Of is er ook een mogelijkheid met een 16 of 24 mb versie?

Verwijderd

Dat kun je niet aan de buitenkant zien, als je een console kabel hebt hoef je hem alleen maar te starten, dan komt het antwoord vanzelf in de console voorbij.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Idd, eenmaal ingelogd zie je het, anders wel na 'show version'

Maarreh, die 827 doet geen ADSL2(+), die blijft het gewoon normaal doen op ADSL1.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Op de cisco site staat dat de 827 een chipset heeft die G.992.3 ondersteund (adsl2), G.992.5 (adsl2+) onbreekt echter. Daarnaast lijkt de 827-v4 standaard (en max) 32MB dram te hebben. Vraag me idd af of het wel gaat werken :)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Mja sh ver wist ik al, maar ik moet het een persoon vertellen die volgens mij nooit eerder een router via console aangesloten heeft ;) Dus ik hoopte dat het te zien was aan de produktcode cq serienummer.
En omdat alle colo's voorbereid zijn voor ADSLv2 zit er nu andere hardware in. Als je dan door blijft werken met een oud IOS zal je wel CD hebben maar zal de router nooit in loggen. Je moet dan het IOS upgraden zodat je wel via ADSLv1 blijft werken, maar dat IOS is iets van 30 mb.

Tenzij iemand mij het tegendeel kan vertellen?

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 11:45
Het standaard aantal MB's aan geheugen wat er in een 827 zit kan je vinden op de volgende pagina. Eigenlijk is het verder onmogelijk om te zien aan de buitenkant hoeveel geheugen de router werkelijk heeft. Het is misschien een optie om op de bestelformulieren of op de factuur te kijken of er extra geheugen is besteld.

Als het gaat om een 827-4V, dan zijn ze sinds 3 juli 2003 standaard al uitgerust met 48MB DRAM en 12MB Flash, dat zou in dit geval wel een uitkomst zijn!. (bron)

Over de features van de verschillende type's 827 kan ik op het moment weinig zeggen, dit omdat ik niet veel ervaring heb met de routers zelf......iemand anders kan je daar waarschijnlijk meer over vertellen :)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Nou, ik heb de router opgehaald. Kon daar gelukkig nog wel even kijken via show version hoeveel geheugen er in zit. Is helaas maar 16 mb base memory, maar gezien dat het een koopje was toch maar meegenomen. Even een beetje rond zitten zoeken naar nog eens 16 mb main memory (slot is nog vrij). Was er voor gewaarschuwd dat je daar de hoofdprijs voor kan betalen maar er is verbazend veel keus! Nu voor 13 euro een reepje besteld, toch nog mijn 32mb versie zo :)

Thanks! Dit draadje kan wat mij betreft dicht!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 11:45
Zou je het erg vinden om even te laten weten of het uiteindelijk gelukt is met de 827 met de juiste software?

Ik kan namelijk nergens de ondersteuning voor ADSL2(+) terugvinden in 827 routers of de softwarerelease die je in de topicstart hebt gepost. Wel zag ik dat ADSL2(+) ondersteunt werd in 857, 876 en 877 routers met een bijbehorend IOS, vandaar mijn vraag :)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Zover mij nu bekend is, ondersteunt de 827 met geen enkel IOS ADSLv2. Maar boven de 6mbit heb je wel een ander IOS nodig om nog via ADSLv1 te kunnen blijven werken icm de nieuwe hardware in de colo's (die op zichzelf wel weer ADSLv2 ondersteunen natuurlijk).

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ik beheer nog een zooi 827'jes, waarvan de wijkcentrales zijn omgezet naar ADSL2+, geen IOS upgrade & geen problemen :? :?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Daylights

Daylights

Topicstarter
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:43:
Ik beheer nog een zooi 827'jes, waarvan de wijkcentrales zijn omgezet naar ADSL2+, geen IOS upgrade & geen problemen :? :?
Mogelijk DSL lijntjes onder de 6 mbit?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Mocht iemand hetzelfde probleem nog hebben, tip:

http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=11400

Dat werkt prima! Ik heb nu 32 mb :)
Pagina: 1