Toon posts:

[2003] Autocad op Win 2003 Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Iemand ervaring met het installeren en gebruiken van AutoCad software op Win 2003 Terminal Server?
Heeft dit zware gevolgen voor de andere gebruikers van de terminal server?
Dank.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:15

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ja ervaring mee, nee niet doen, vinden andere gebruikers niet leuk. Tenzij je een memory en cpu management utility hebt als Appsense of Powerfuse (welke meer bied). Persoonlijk ken ik maar 1 situatie waarin ik autocad op een TS zou installeren, en dat is een lang verhaal (dus daar ga ik je niet mee vervelen).

Verwacht niet al teveel performance meer van die machine als je toch autocad installeerd.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Heb er geen ervaring mee, maar het is op zich logisch dat dit afhankelijk is van verschillende factoren:
- hoeveelheid gebruikers
- andere applicaties die zich op de terminal server bevinden
- type netwerverbinding
- hoeveelheid geheugen
- cpu
- etc..

Maargoed Autocad is een zware applicatie dus verwacht maar van wel ja.

• mutsje
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

zet een testserver neer met minimaal windows server 2003 enterprise edition. 8 gb memory 2x CPU 3.2ghz of hoger en 15K uw320 schijven.
Autocad is superzwaar voor Terminal Servers en wordt door menig beheerder ten sterkste afgeraden. Draai ook alleen op die server autocad.. niet meer.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:39

Gé Brander

MS SQL Server

Is het probleem niet de videokaart en videoafhandeling?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• mutsje
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

dat ook maar autocad vreet gigantisch geheugen en cpu time. als je cpu management wilt zul je meer dan alleen terminal server moeten. Powerfuse of enterprise edition van Citrix Presentation Server 3.0 of 4.0
Pagina: 1