Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[NOD32] Configuratie kopiëren

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb net op 1 pc in het netwerk NOD32 geïnstalleerd en zou graag de complete configuratie die ik daar gedaan heb (volgens deze uitleg) willen kopiëren naar 2 andere installaties op 2 andere pc's in het netwerk. Nu zit ik me dus af te vragen in welk bestand deze configuratie opgeslagen word.

Ik heb al geprobeerd om gewoon de hele map Eset te kopiëren (ik heb NOD32 uiteraard wel eerst geïnstalleerd), maar dit werkt niet. Iemand ideëen, ik heb de map Application Data als eens langsgelopen, maar daar staat niets van Eset of NOD32.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar wat je kan doen, als het niet lukt om de instellingen over te zetten, is de Administrator versie van NOD32 downloaden en op een PC installeren. Daarin zit namelijk de NOD32 Configuration Editior. Met die editor kan je een XML bestand genereren met de gewenste instellingen. Als je vervolgens bij de installatie dat XML bestand gebruikt (d.m.v. "setup.exe /silentmode /cfg=config_file.xml") staan na de installatie alle instellingen zoals gewenst. Je hoeft dan maar één (i.p.v. twee) keer de instellingen goed te zetten, dat scheelt alweer.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik kick dit topic toch nog een keer omdat ik NOD32 nu zo vaak bij mensen aan het installeren ben, dat ik niet goed wordt van al die menuutjes met vinkjes die ik elke keer weer door moet. Heeft iemand misschien een idee?

Volgens mij zit er overigens in dat XML bestand alleen de basisinstellingen en niet hoe hij bijv. om moet gaan met een geïnfecteerd run-time bestand (die vinkjes bedoel ik).

Verwijderd

Dat kan via het Windows register.

Start > uitvoeren, en typ daar; regedit (en klik op OK of ram op Enter)

Ga dan naar;

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Eset

Klik 1 keer op "eset" zodat die geselecteerd is.

Ga dan bovenin naar: Bestand > exporteren.

En sla het bestand ergens op (waar je het ook weer terug kunt vinden) als bijv. nodinstellingen.reg

Dan op een andere pc NOD32 installeren, gewoon volgens de standaard instellingen.
Na het opnieuw opstarten van die pc het bestand nodinstellingen.reg ergens op die pc zetten, of een USB stickie ofzo en dan dubbelklikken op nodinstellingen.reg

De instellingen worden dan overgenomen.

LET OP! Gebruikersnaam en wachtwoord worden ook overgenomen!!

Pas dat dan aan wanneer het niet een licentie voor meerdere pc's betreft, anders wordt de licentie geblokkeerd en kun je niet meer updaten.

Je kunt natuurlijk ook eerst op de pc waar alles goed is ingesteld de gebruikersnaam en het wachtwoord verwijderen, opnieuw opstarten, en dan die registersleutel exporteren zodat die gegevens er niet in staan.

Controleer na afloop toch even of alles wel klopt, ook met updaten....
Wanneer je dezelfde versie van NOD32 gebruikt op verschillende pc's zou 't zo goed moeten werken.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
flipjevandejam schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:23:
Volgens mij zit er overigens in dat XML bestand alleen de basisinstellingen en niet hoe hij bijv. om moet gaan met een geïnfecteerd run-time bestand (die vinkjes bedoel ik).
Ik weet niet welke instelling je precies bedoelt, maar via een XML file kan je alle instellingen configuren die je ook via de normale NOD32 interface kan configureren. :)
Pagina: 1