Toon posts:

Problemen Resolutie (Acer AL1916W)

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Acer AL1916W WideScreen Monitor echter loop ik nogal tegen wat puntjes aan en ik weet niet waar ik het moet zoeken.

Ik heb mijn scherm aangesloten en alles werkte op zich wel oke alleen alle teksten zijn redelijk onscherp en teksten op mijn desktop en in bijv. MSN zien er nogal uitgerekt en onscherp uit. Nu weet ik niet of dit 'normaal' is of er toch ergens niet goed zit? Ik heb hiervoor een 19" CRT monitor gehad waar ik dit niet had. Daarnaast zit ik nog met de resolutie, het scherm kan 1440x900 aan, echter kan ik maar tot 1280x960 gaan (met de 'nadelen' van hierboven).

Moet ik dit nu zoeken bij een instelling lokaal (bijv. oude driver van mijn video kaart of ontbrekende driver van het scherm)? Of is dit gewoon een probleem van mijn video kaart?

Ik heb een onboard video kaart namelijk Intel 82865G Graphics Controller, 64 MB. Nou zal dit vast en zeker niet het beste zijn maar was voor mij voldoende ;).

Kan iemand mij vertellen waar het probleem zou kunnen zitten? Als het aan mijn videokaart ligt koop ik namelijk gewoon een nieuw AGP kaartje en dan maar hopen dat het probleem opgelost is (iemand die mij hier een goedkope kaart aan kan raden in dit geval welke dit wél goed ondersteund?) maar als het niet nodig is liever niet natuurlijk.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De drivers van je videokaart en/of monitor die je op het moment geinstalleerd hebt ondersteunen deze resolutie blijkbaar niet, je kunt dus proberen de goede monitordrivers eens te installeren en anders zul je zelf met inf-bestanden moeten gaan klooien.
Maar het is verder heel normaal dat je beeld niet helemaal scherp is als je de resolutie niet op het maximale wat het TFT aan kan hebt staan. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 21:05
Een Intel 865G zou volgens mij deze resolutie wel aan moeten kunnen. Heb je de nieuwste drivers van intel al geinstalleerd???

http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009241.htm

edit: volgens factsheet (oid):
350 MHz DAC for 1800x1440 @ 85Hz max CRT resolution or 2048x1536@60Hz max FP resolution
link: http://www.intel.com/products/chipsets/eg2/index.htm

[ Voor 55% gewijzigd door MarZ_E op 21-02-2006 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vermelden, van mijn scherm stonden geen drivers op de CD, ook op de Acer site kan ik zelf niets vinden.

Ik heb de drivers van de CD geïnstalleerd die erbij zaten (video kaart). Ik ga nu eens kijken of ik die nog kan updaten inderdaad. Bedankt voor zover :).

Edit: Opgelost! Was de video kaart driver, geupdate met de link van hierboven en draait nu perfect! Dat ik daar niet aan gedacht had ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 21:13 ]