Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:38:
ik kan niet op mijn website kome
n als ik in de browser van m
'ne andere
n pc met win XP 10.0.0.151 tik, te
rwijl dit eerst wel werkte... Ik kan wel pingen naar 10.0.0.151en als
ik apachectl configtest doe, zegt hij Synta
xcs OK.
Wie kan me helpe
n?
Ik wil wel toegeven dat ik een spelling-nazi kan zijn af en toe, maar misschien kun je tenminste een
poging doen om niet een op de drie woorden verkeerd te spellen uit luiheid? Je zit hier niet te MSN'en met vrienden (want ok, dan boeit spelling idd niet echt), maar je probeert mensen zo ver te krijgen dat ze een probleem helpen oplossen. Probeer dan in ieder geval zo duidelijk mogelijk op te schrijven wat het probleem precies is.
Bijvoorbeeld, wat bedoel je met 'ik kan niet op de website komen' - er is een heel scala aan mogelijke foutmeldingen die je zou kunnen krijgen, varierend van "kan DNS niet resolven", via "host unreachable" tot "404 page not found" of "access denied". Waarschijnlijk krijg je hier gewoon de "connection refused" melding die aangeeft dat apache niet draait op het opgegeven IP (aangezien pingen wel lukt), maar dat blijft nog een beetje gissen.
Natuurlijk kan dat. Maar waarom denk je dat dit ook maar enige invloed zou hebben op dit probleem

Sorry, maar het voorstel om gewoon random dingen te upgraden, zelf te compilen etc. als oplossing voor een compleet ongerelateerd probleem lijkt mij
shotgun debugging.
Dat klopt, als er geen resultaten gevonden worden krijg je gewoon de prompt te zien. Dit betekent dus gewoon dat Apache niet draait, dus ws. niet gestart is. Wat je nu dus moet doen, is uitzoeken waarom Apache blijkbaar niet wil opstarten (ook al zegt het init-script van wel).
Ik ga denk maar FreeBSD 6 er op zetten.
Right, dat gaat het probleem oplossen..zie boven.