Toon posts:

Mp3 speler en autoradio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een muziekinstallatie hebben voor de carnavalsoptocht,
Ik heb een Autoradio (een oude met casettespeler),2 300 watt boxen en een accu.
Is dit genoeg om fatsoenlijk geluid te krijgen of heb ik nog een versterken of iets dergelijks nodig.
Als dit kan wil ik nog op een of andere manier mijn mp3 speler hierop aansluiten maar hoe ?

MvG

Dave

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn speciale cassettebandjes die je in je autoradio kunt stoppen. Op dat cassettebandje kun je dan je mp3speler aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt

Verwijderd

Wat je ook kan doen is een apparaatje aansluiten op je mp3 speler.
Dat steek je in de line out van je mp3 speler en het geluid word dan naar je radio omgezet.
je hebt 3 frequenties.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat heet toch een FM transmitter? Volgens mij zijn die illegaal in Nederland.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:40:
Dat heet toch een FM transmitter? Volgens mij zijn die illegaal in Nederland.
Klopt, maar dit soort zendertjes hebben maar een heel laag vermogen zodat ze maar een halve meter ofzo zenden.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Maar ze zijn wel degelijk illegaal.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:57
En dan nu vraag 2
Je hebt zeker een extra versterker nodig om die luidsprekers van genoeg volume te voorzien, zeker in een optocht buiten. Maar je weet het alleen als je het test. Ik kan niet ruiken hoe groot het uitgangs vermogen is van die cassettespeler.

This message was deleted

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 19:13

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

brutalbasterd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:53:
... Ik kan niet ruiken hoe groot het uitgangs vermogen is van die cassettespeler.
Sterker nog, als het vermogen van de boxen veel groter is dan het vermogen dat de radio kan leveren, dan blaas je de eindtrapjes van je radio op, en dan wordt jullie praalwagen een HELE rustige :P
Er komt dan geluid uit, maar zonder volume....

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Ik kan je zeggen dat een autoradio met een paar boxen absoluut niet gaat werken in de buitenlucht. Ik loop nu al 4 jaar mee in optochten. Wij huren altijd een flinke geluidsinstallatie, gewoon van een verhuurbedrijf. 2 versterkers, en een stel flinke speakers. Dan kom je ongeveer op dit soort dingen uit.Afbeeldingslocatie: http://www.fbt.it/Inglese/pae/VERVE_home.doc_cvt_file/image001.jpg

Nog een aggregraat erbij en blazen met die handel. Ik denk niet dat je met een autoradio ver gaat komen.
Pagina: 1