[flash]Verschrikkelijke lag bij filmpjes en games

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb hier op mijn Win XP sp2 bak een probleem bij het afspelen van flash filmpjes. De filmpjes stotteren gewoon. Dit is gewoon storend langzaam.

Ik heb al flashplayer opnieuw geinstalleerd. Firefox( de browser die ik gebruik). Ik heb het ook al geprobeert met IE7. Maar jammer genoeg mocht niks baten. Ik heb mijn hele pc ook al gescand op virussen en spyware met AVG en Hitmanpro.

Het maakt niet uit waarvandaan ik de filmpjes afspeel. ( newgrounds, flabber, weebls-stuff) Ik hoop dat jullie misschien weten wat de oplossing is. Ik weet het namelijk niet meer.

Op de laptop van mijn broertje lopen de filmpjes wel prima op de hoogste kwaliteit. Hij heeft op alle gebieden een langzamere pc. Ik heb ook al geprobeerd om ze op de laagste kwaliteit te zetten. Dit hielp een klein beetje maar nog steeds niet genoeg om de stotter eruit te halen

Mijn pc.
Dual P3 @ 550
384 MB ram
60 GB 7200 RPM schijfje

Mijn broertje
Dell laptop met
single P2 @2xx
192 MB ram
40 GB laptop schijfje 4500 RPM

Wij hebben een planet ADSL verbinding waar ik de specs niet van weet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Kijk eens in je taskmanager naar het CPU gebruikt. Flash is bijna volledig CPU afhankelijk. Loopt het niet, dan zit daar dus 9/10 keer je probleem. Is er een ander proces dat veel cpu opvreet misschien?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb gekeken en mijn cpu load is ongeveer 30 % met dual proc. Maar dit verklaart nog steeds niet waarom mijn broertje het wel soepel kan afspelen. Hij heeft maar 1`proc en een p2

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
het vermoeden begint mij te wekken dat ik vandaag wel mag gaan kicken

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

En welke videokaart met welke drivers heb je geinstalleerd? Niet toevallig de standaard Windows drivers nog? :)

Ik werk hier op een IBM Thinkpad T22, PIII 933Mhz met 512Mb SDRam en hier gaat het ook traag op 1024x768 fullscreen flash hoor. Voornamelijk omdat er een 8mb shared videokaart inzit.

[ Voor 61% gewijzigd door r0b op 25-02-2006 17:38 ]

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 18:13
Ja probeer wat met videokaartdrivers en misschien kan je nog windows restore gebruiken als het kort geleden nog goed werkte.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Onder geleden versta ik ongeveer 2 maanden(er staat alleen teveel alleen al teveel data op om weg te laten raken). Mijn videokaart is een ATI RAGE 128 ( pro) met 16MB(volgens mij weet dit niet zeker kan ook meer zijn) eigen geheugen. Ik ga vanavond wel eventjes proberen om de drivers opnieuw te installen.

[ Voor 31% gewijzigd door Touchdomex op 25-02-2006 20:11 ]

Pagina: 1