[Grub] Geen linux, wel windows

Pagina: 1
Acties:

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
hey iedereen,

ik heb vanmiddag even fedora core 4 geinstalleerd... en (als het goed is) ook de bootloader GRUB...
echter krijg ik geen menu om te kiezen tussen de verschillende osen...

als ik in de bios het boot-device op hda zet, start hij windows op...
zet ik de device op hdb (hda-2 in bios), dan vraagt hij naar de Command Interpreter (C:/windows/command.iets)...
en dat terwijl ik op hdb fedora had geinstalleerd..

heeft iemand een idee hoe ik grub nou goed kan krijgen? of kan iemand mij vertellen of grub er uberhaupt wel op staat?

alvast bedankt!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe heb je GRUB geinstalleerd? Op welke hd is GRUB geinstalleerd en heb je hem wel op de MBR gezet van die hd?

• martennis
grub staat op hdb
en als het goed is installeert de installer van fedora zelf grub over de mbr

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als het een verse install is zou je, als je het nu niet voor elkaar kunt krijgen, kunnen proberen om de installatie gewoon over te doen en tijdens de installatie de oude partitie verwijderen zodat je "schoon" begint.

Als je zeker weet dat je linux /boot/ met de kernel op hdb staat zit ik even vreemd te kijken :?
Ben zelf ook nog lang geen expert.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• martennis
jah ik was inderdaad schoon begonnen...
ik vind het zelf ook vreemd.. ik zal de install zo nog eens over doen... kijken wat ie doet

// edit:

heb misschien iets gevonden..
toen ik fedora opnieuw wou installeren, heb ik eerst geprobeerd hem up te daten, maar hij zei toen al dat er geen kernel op de hdd stond.. toen ik daarna bij de partities keek, stond er dat de kernel in een soort virtuele drive geinstalleerd was?!? :?:?

ik zal alle partities er morgen es af gooien en opnieuw proberen..

// edit2:

ok ik heb het gefixt...
hij had om een of andere vage reden met automatic partitioning alles op een LVM gezet en die kon hij daarna niet meer lezen..

heb nu ff manual gedaan en het gaat prima :)
toch bedankt

[ Voor 78% gewijzigd door martennis op 22-02-2006 11:15 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

U vraagt, wij draaien.
Zelf hier vroeger ook wat kleine probleempjes gehad met Grub, maar dat was een van de vroege releases. Nu werkt het iedere keer als een zonnetje, hoef hoogstens de config bestandjes iets te editen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1