Toon posts:

AMD64 3500+ Newcastle ClockProbs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Ik ben dus bezig mijn AMD'tje over te clocken.

Mijn specs:
AMD64 3500+ Newcastle
MSI K8N Neo2 Platinum (MS-7025)
2x 512 mb PC3200 DDR SDRAM (merk: geen idee, in ieder geval geen top merk.)

Heb problemen met Prime95 Torture test, wat dus betekent dat mijn CPU instabiel is.
Ik heb al heel wat zitten zoeken hierzo en meeste wat ik las was:

Multiplier op 4x.
Geheugensnelheid op 166.
En gaan met die banaan.

Nou was ik begonnen met de geheugensnelheid en Multiplier op standaard,
toen kon ik niet verder dan 208MHz FSB. Toen heb ik de multiplier en
geheugensnelheid verandert naar 4x en 166. Maar nu als ik boven de 220MHz FSB kom
krijg ik in prime95 alleen maar error's.

Hieronder nog wat pics vanuit EVEREST.

Overclocking.jpg
Sensors.jpg

Iemand enig idee wat ik fout doe? of kan ik mss gewoon niet verder? iets anders niet pluis?

Alvast bedankt,

greetz swas

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:18 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Greetz hoeven niet
heb je de FAQ gelezen?
vcore al verhoogt?
geheugen voltage al verhoogt?

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 21-02-2006 21:34 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Kep exact dezelfde CPU,... na ~2400MHz zul je je VCore moeten verhogen (iig. loopt hij stock 1,55Volt tot 2400MHz prime stabiel.). Ik draai nu 1.6Volt met 2500MHz,... stabiel.

Ik kan je al wel vertellen dat 2600MHz de max. is voor deze NewCastle :X, tenzij je gaat voltmodden.

Owh ja, vergeet niet je HTT te verlagen naar 800...

[ Voor 9% gewijzigd door EyeWitness op 21-02-2006 21:42 ]

• 418O2
EyeWitness schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:41:
Kep exact dezelfde CPU,... na ~2400MHz zul je je VCore moeten verhogen (iig. loopt hij stock 1,55Volt tot 2400MHz prime stabiel.). Ik draai nu 1.6Volt met 2500MHz,... stabiel.

Ik kan je al wel vertellen dat 2600MHz de max. is voor deze NewCastle :X, tenzij je gaat voltmodden.

dat zegt nog niets. Ligt ook aan de core week en stepping, dus dat is een beetje voorbarig om te zeggen

• EyeWitness
  • Nu online
418O2 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:32:
[...]

dat zegt nog niets. Ligt ook aan de core week en stepping, dus dat is een beetje voorbarig om te zeggen
Ik neem die 2600MHz ook een beetje ruim, kep zelf nog niet op 1.8Volt m'n max. gezocht, maar dat zal niet hoger dan ~2600 zijn.

En het lijkt me stug dat dezelfde core van een andere week ineens tot 2800MHz kan komen ofzo ...

• 418O2
dat is helemaal niet on-aannemelijk.. En het moederbord kan ook uitmaken

Verwijderd

Topicstarter
Ok de vcore was dus het probleem ik heb hem nu op 1.550V max gezet en dan zit er nog een optie op om hem met procenten nog wat hoger te gooien. Dus hij is nu 1.60~1.63V.

Heb net ff prime95 gedraait voor de tempratuur te meten en hij ging richting de 62 graden, dus ben maar gestopt.(idle is die 38~40 graden) Nou wil ik een CPU koeler kopen, weet 1 van jullie of dit een goeie is?
EyeWitness schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:41:
Wat bedoel je hiermee? HTT komt toch niet eens in de buurt van 800, of bedoel je HTT-snelheid? of ben ik nou in de war?

• EyeWitness
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:47:
Ok de vcore was dus het probleem ik heb hem nu op 1.550V max gezet en dan zit er nog een optie op om hem met procenten nog wat hoger te gooien. Dus hij is nu 1.60~1.63V.

Heb net ff prime95 gedraait voor de tempratuur te meten en hij ging richting de 62 graden, dus ben maar gestopt.(idle is die 38~40 graden) Nou wil ik een CPU koeler kopen, weet 1 van jullie of dit een goeie is?

[...]

Wat bedoel je hiermee? HTT komt toch niet eens in de buurt van 800, of bedoel je HTT-snelheid? of ben ik nou in de war?
In je Bios staat ook ergens je Hypertrading Transport snelheid of een multiplier. 1000 is max. of, 5 (als het een multiplier is.). Zet hem op 800, of op 4.

En ja, die CPU Koeler is zeker goed, zorg wel dat je eerst op zoekt of hij wel past op je moederbord vanwege de grote afmetingen. Maar zorg ook dat je voldoende airflow hebt.
dat is helemaal niet on-aannemelijk.. En het moederbord kan ook uitmaken
Ik denk dat het moederbord weinig uitmaakt. De max. FSB wordt grotendeels bepaalt door je Mobo, maar de max. CPU speed niet ... Als ik 2500MHz draai kan ik kiezen tussen 250FSB en multiplier 10, of multiplier 11 en 227FSB.

Die 227FSB maakt het wat minder lastig voor je mobo, maar je pushed je geheugen sneller tot z'n limit, dus daarvan moet ook je CPU/RAM omlaag.

Maar geloof me, die 3500+ zal niet hoger dan 2700MHz stabiel komen

Verwijderd

Topicstarter
EyeWitness schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:00:
[...]

In je Bios staat ook ergens je Hypertrading Transport snelheid of een multiplier. 1000 is max. of, 5 (als het een multiplier is.). Zet hem op 800, of op 4.

En ja, die CPU Koeler is zeker goed, zorg wel dat je eerst op zoekt of hij wel past op je moederbord vanwege de grote afmetingen. Maar zorg ook dat je voldoende airflow hebt.
Owh ja klopt die had ik al op 4 staan. Dat stond ook al in me eerste post, was denk ik beetje onduidelijk.

En wat die koeling betreft ik heb ruimte zat op me CPU dus denk dat dat wel snor zit. Heb hem inmiddels besteld als het niet past stuur ik hem toch gewoon terug :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu die koeling erop, en ben weer wat verder geclocked.

Alleen nu kan ik nog niet echt verder omhoog, heb vcore op 1.674 staan nu.

Hier onder links naar meer specifieke info:
http://www.swas.nl/cpu.htm
http://www.swas.nl/sensors.htm

Zo als die nu staat crashed prime95, wat natuurlijk weer inhoud dat me systeem instabiel is.
Maar me vcore staat bijna op max het is nu: 1.550V + 8.0%. Max is +10%.

Iemand een idee wat ik nou nog het beste kan doen?

Verwijderd

Nou je kan extreem gaan koelen en Vcore mod toepassen op je mobo, of een andere CPU halen.
Een newcastle komt nou eenmaal niet zo oog als een winchester of venice. Dus das gewoon einde verhaal. :)

Je kan nog wat kleine tweaks toepassen, die een beetje zouden kunnen helpen, en die moet je voornamelijk zoeken in koeling. Dus goede airflow, goede CPU cooler (heb je al), de beste koelpasta, kast open houden, buiten in de kou neerzetten, enz B) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:05:
Nou je kan extreem gaan koelen en Vcore mod toepassen op je mobo, of een andere CPU halen.
Een newcastle komt nou eenmaal niet zo oog als een winchester of venice. Dus das gewoon einde verhaal. :)

Je kan nog wat kleine tweaks toepassen, die een beetje zouden kunnen helpen, en die moet je voornamelijk zoeken in koeling. Dus goede airflow, goede CPU cooler (heb je al), de beste koelpasta, kast open houden, buiten in de kou neerzetten, enz B) ;)
:P ik laat hem wel binnen staan hoor :D Ik heb inmiddels CPU koeling in de prullenbak gegooit. Ga binnenkort waterkoeling kopen.

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Je komt met een 3500+ Newcastle gewoon niet zo hoog.. dus als je slim bent pak je een andere cpu (winnie of Venice) en dan kun je teminste overclocken.
Pagina: 1