[XP] Foute informatie (filecount) van windows?

Pagina: 1
Acties:

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:01
Beste tweakers,
Ik ben een fanatiek muziek verzamelaar.
Vandaag kwam ik er achter ik ong 250 minder nummer heb dan ik dacht.
Zodra ik de eigenschappen van de map Mijn muziek laat weer geven vind hij 843 bestanden en .... mappen.
Echter als ik alles laat afspelen met bijv winamp laat hij er maar 596.. mediaplayer precies hetzelfde.
Uit wanhoop het ik 1 map lopen na tellen en kwam bij mij uit op 33 nummers en 2 afbeeldings covers.
Maar windows telt deze map als 43 bestanden.
Mijn vraag luid wat klopt hier niet en hoe kan ik het oplossen?

MVG Hans

*edit ja sorry vergeten:)*
XP en ntfs

[ Voor 4% gewijzigd door Frontysco op 21-02-2006 19:11 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je verborgen- en systeembestanden weergeven wel aan staan?
Als je met de Windows zoekfunctie op de map een opdracht loslaat op "*.mp3", hoeveel krijg je er dan? Media Player oid zal plaatjes en tekstbestanden niet inladen, omdat het er niks mee kan.

Welk OS gebruik je, dan kan ik dat nog even in de topictitel zetten. Ook zou ik graag willen weten of je FAT32 of NTFS gebruikt. Dat kan ook nog wel eens een verschil maken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verborgen bestanden misschien ? Anders zou ik het eerlijk gezegd niet weten

• Frontysco
sanfranjake schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:09:
Heb je verborgen- en systeembestanden weergeven wel aan staan?
Als je met de Windows zoekfunctie op de map een opdracht loslaat op "*.mp3", hoeveel krijg je er dan? Media Player oid zal plaatjes en tekstbestanden niet inladen, omdat het er niks mee kan.

Welk OS gebruik je, dan kan ik dat nog even in de topictitel zetten. Ook zou ik graag willen weten of je FAT32 of NTFS gebruikt. Dat kan ook nog wel eens een verschil maken :P
dan vind hij er 541. maar dit is toch raar... Want windows eigenschappen geeft 800 zoveel aan :S

[ Voor 8% gewijzigd door Frontysco op 21-02-2006 19:17 ]

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Waarschijnlijk dat je heel veel album art hebt, Windows Media Speler is zo slim op plaatjes van albums of soms zelfs songs op te halen, elk album kan 4 extra plaatjes krijgen. Daarnaast kan er afhankelijk van je beeldinstelling ook nog eens een thumbfile komen en waarschijnlijk dat er overal een desktop.ini in staat.

Op al deze bestanden te zien moet je de weergave iets aanpassen bij de folderopties.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geef ook nog even antwoord op de andere vragen Frontysco

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Frontysco
Verborgen systeem bestanden weet ik niet

Verwijderd

Ga naar deze computer,
kies extra,
kies mapopties,
tabblad weergave,
kies "verborgen bestanden weergeven",
en kijk dan nog eens.
:O

• Frontysco
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:51:
Ga naar deze computer,
kies extra,
kies mapopties,
tabblad weergave,
kies "verborgen bestanden weergeven",
en kijk dan nog eens.
:O
Ok dit heb ik nu gedaan.... In 1 map geeft hij aan dat er 29 inzitten... Met tellen kom ik echter maar op 22

Verwijderd

doorzoek de map eens op mp3's in windows (muis op de map, rechtermuisknop, zoeken, "*.mp3")
ik denk dat dat het aantal nummers is wat jij hebt, de rest zullen andere soorten bestanden zijn.

desktop.ini is berucht, staat in bijna elke map, misschien dat er nog wat andere bestanden in staan?

• Frontysco
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:55:
doorzoek de map eens op mp3's in windows (muis op de map, rechtermuisknop, zoeken, "*.mp3")
ik denk dat dat het aantal nummers is wat jij hebt, de rest zullen andere soorten bestanden zijn.

desktop.ini is berucht, staat in bijna elke map, misschien dat er nog wat andere bestanden in staan?
heb ik al gedaan... zie mijn post hiervoor

Verwijderd

Wat ik iig uit ervaring kan vertellen is dat de windows informatie het nooit fout heeft.
Als je alle bestanden met WMP opent zal die alleen geluidsbestanden openen, die is dus niet betrouwbaar.
Ook zit er in je zoekmachine onder de titel "geavanceerde instellingen" de optie om ook te zoeken op verborgen bestanden. Die moet dus ook aan staan.
Als je vervolgens de eigenschappen van de map bekijkt en daarna de hele map doorzoekt, kom je als het goed is op hetzelfde aantal bestanden uit.
Pagina: 1