Toon posts:

Hardeschijf optimaal testen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb net een hardeschijf gekocht van een vriend hij had deze niet meer nodig.
toen hij die hardeschijf er nog in had zitten maakte zijn pc een keer korstluiting toen was het moederbord van hem kapot en mischien de hardeschijf.Daarom vertrouw ik deze schijf niet zo en daarom vraag ik aan jullie hoe ik hem optimaal kan testen zodat ik hem met zekerheid in mijn pc kan zetten.

alvast bedankt

michiel1990

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In een ouwe pc stoppen?

Een harddisk testen doe je natuurlijk met een pc, zonder lijkt me testen nogal moeilijk gaan. Rammelen heeft geen nut.

Op de site van de fabriekant een diagnose tool downloaden.

Ey!! Macarena \o/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
hd tune

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Flink data op zetten en laten defraggen. Daarna lekker allerlei tooltjes erover heen (nachtje ofzo). Tijdnes het stressen letten op de temperatuur en rare geluiden.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
k heb ook nog wel een hdd voor je, die deed ook raar, 50 euro...
waarom koop je een hdd die stuk zou kunnen zijn?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
hmmz..bij hddtune alle blokjes groen bij error scan. dus hij is gwn goed

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:50:
hmmz..bij hddtune alle blokjes groen bij error scan. dus hij is gwn goed
nu ken ik hddtune niet hoor maar ik denk dat de meeste van dat soort progs het lees/ schrijfoppervlakte controleren.
Bij een kortsluiting lijkt het me dat andere onderdelen juist een tik krijgen. Dus dan zegt het programma wel iets maar zeker niet veel.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem er nu 2 dagen in zonder probelemen. Bij die gene waar ik de hdd van heb zorgde de videokaart voor kortsluiting wegens te veel koelpasta.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 13:12 ]

Pagina: 1