ATI 9800Pro flashfout!

Pagina: 1
Acties:

• Mick-X
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 21:30
Hee,

Ik heb gezocht, en gezocht.
En een aantal antwoorden gevonden.

Ik wilde mijn PowerColor 9800pro flashen naar een 9800XT
Ik zag in deel 7 mijn powercolor driver er niet meer tussenstaan (in de andere delen wel, maar die link was dood) dus zag ik dat ik ook een Saphire 9800XT driver kon maken (Hynix geheugen oid)

Ik heb die dus gepakt, alles uitgevoerd. en het systeem gaf nog steeds 9800Pro aan,
Ik dacht dus, voer dan na de installatie en reboot van de nieuwe ATI drivers + Omega drivers NOG eens een flash uit, en dit keer dacht ik dat het werkte, maar na 10 seconde --> BSOD :|

Ik schrok me kapot en vreesde al voor het ergste.., en jawel hoor.
Zwart beeld. hij doet NIKS meer.

Kijk aub eens bij dit topic:
[rml][ ATI] 9800pro kapot geflashed??[/rml]

Allemaal die problemen heb ik! precies hetzelfde.

Er word gesproken van een "Blind flashfloppy" die ik er maar hoef in te duwen.
Maar waar vind ik die? ik heb de orginele drivers GELUKKIG nog op 2 backup media staan (o.a. usb stick dus ik kan ze via de laptop op de floppy zetten)

Maar nu? damn ik baal echt, want ik ga over 2 weken naar een lan party en zonder die kaart heb ik dus NIKS...

Please! please mensen van GOT. help mij waar kan ik een BLind flashfloppy vonden>?
Ik heb gekeken voor de software (DOS) in 9800Pro --> XT deel 7, maar die link is dood.

Aub! :(

--Mick

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
Er is een hele reeks van 9800PRO > XT flashtopics en daar is meermaals uitgelegd hoe je de fout kan herstellen

• Mick-X
418O2 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:55:
Er is een hele reeks van 9800PRO > XT flashtopics en daar is meermaals uitgelegd hoe je de fout kan herstellen
Please, kun je aub een link vinden? ik ben zo gek aan het worden vooral van die honderden posts en dat ik niet weet welk zoekwoord ik moet intypen...

Alvast bedankt! :|

edit;\\ ik vind giga veel over de flashfloppy, maar die is niet "blind" .. en ik heb op dit moment geen PCI videokaart dus ik moet wel zo'n blindfloppy gebruiken :(

[ Voor 19% gewijzigd door Mick-X op 21-02-2006 19:04 ]

Verwijderd

Leen/koop een pci video kaart zo kan je in windows komen en je video kaart terug flashen.

Vraag eerst eens bij de plaatselijke computerboer of je kaartje kan kopen/lenen, die heeft vast nog wel ergens een gebruikt kaartje liggen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
dan moet je een bootable flop maken met een bat file die je bios er in flashed. gewoon opstarten en van de flop laten starten en wachten tot hij uitgeladen is.. typ dan gewoon de naam van de bat file (bijv flash.bat) en dan hopen dat het goed gaat..

dat kan ook wel zonder beeld

• Mick-X
Dankje!

Dus gewoon een .bat maken met daarin bijv:

flash -f <file bla bla> want ik heb de oude nog erin.

en dan gewoon ehh.. tja.. ik zou bijna zeggen ./flash.bat
maar het is geen linux.. hoe start ik ook alweer een bat file onder dos? gewoon het bestand typen of??..

• Mick-X
Mensen! het is geluk! geweldig! :D
Bedankt :D:D!!!!

Verwijderd

mooi~!
Pagina: 1